کد خبر : ۲۵,۳۹۵
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۱۳
بخشدار ویژه خارگ گفت: امام خمینی (ره)، خودباوری را به ما و سایر مسلمانان جهان آموخت.
علی قاسمی ظهر امروز در نشست با مسئولان جزیره خارگ با اشاره به مراسم ارتحال امام (ره) و قیام خونین مردم ورامین اظهار کرد: در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام عزیز، باید در راه ترویج اندیشه‌های ایشان در تمام ابعاد مختلف، با همکاری تمامی ادارات و نهادها تلاشی بیشتر و مضاعف کرد.
 
وی افزود: تفکرات امام خمینی (ره)، از لحاظ فرهنگی، یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی خواهد بود و هر قدمی هم در جهت ترویج اندیشه ایشان در جامعه برداریم، باز گوشه‌ای از زحمات وی برای پیروزی انقلاب اسلامی و ادای دین به ایشان را انجام نداده‌ایم.
 
بخشدار ویژه خارگ با اشاره به تاثیرگذاری افکار امام خمینی (ره) در بین جهانیان تصریح کرد: امام خمینی (ره) خودباوری را در بین ما و سایر مسلمانان جهان نهادینه و به وسیله افکاری که داشتند، انقلاب را بیمه کردند و موقعیت امروز ما، نتیجه خط مشی صحیح و درایت ایشان است.
 
وی اذعان کرد: مسئولیت ستاد ارتحال امام، همچون سال‌های گذشته، به بسیج ثارالله خارگ واگذار خواهد شد و ان‌شاءالله با تعامل سایر ادارات و نهادها، هم در زمینه اجرای برنامه‌های 14 و 15 خرداد در جزیره خارگ و هم در اعزام زائرین به تهران، بتوانیم موفق عمل کنیم و حق مطلب را به جا بیاوریم.
 
قاسمی عنوان کرد: در زمینه اعزام زائران، امیدواریم شرکت نفت، امسال با برنامه‌ای منسجم‌تر و برنامه‌ریزی بهتر و مد نظر قرار دادن اینکه در این کاروان از تمامی نسل‌ها، هم از پیشکسوتان، هم کودکان و هم از نوجوانان و جوانان حضور دارند، برنامه را به گونه‌ای دقیق تنظیم کند، که رضایتمندی همه افراد را به دنبال داشته باشد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ نیز در این نشست عنوان کرد: در سالی که مزین شده به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید برنامه‌های فرهنگی نظیر مراسم 14 و 15 خرداد به گونه‌ای ویژه برگزار شود.
 
سیدمحمد اسدی‌زاده افزود: نهضت امام خمینی (ره) نیز باید مثل نهضت عاشورا، به‌صورت فراگیر در بین مردم رواج داده شود تا اندیشه ایشان را بتوانیم به مردم انتقال دهیم و مراسم باید مردمی و توسط خود آن‌ها برگزار شود، اما متاسفانه می‌بینیم که در این نشست نمایندگان هیئت‌های مذهبی حضور ندارند، در حالی که یکی از تاثیرگذارترین اقشار، هیئت‌های مذهبی هستند و قادرند گوشه‌ای از کار را انجام دهند.
 
اسدی زاده تصریح کرد: امام خمینی (ره) در دل مردم جای دارد و قطعاً اگر اجرای این برنامه‌ها به خود آن‌ها سپرده شود، مانند ایام محرم، به بهترین نحو آن را اجرا خواهند کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید