کد خبر : ۲۵,۳۵۹
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۲:۵۱
امام جمعه خارگ گفت: پیوست فرهنگی در تمام برنامه‌های اقتصادی و سیاسی باید مدّنظر قرار گیرد.
 حجت‌الاسلام موسی کمالی جمعه شب در نشست با مسئولان و مدیران اجرایی خارگ اظهار داشت: حرکت جهادی یکی از مصادیق عمل صالح محسوب می‌شود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند.
 
وی افزود: جهاد از ریشه «جهد» می‌آید و به معنای کوشش کردن است و در مقابل کلمه سکون قرار می‌گیرد و همین کوشش، برای جهاد باید با مبارزه همراه باشد، انسان گاهی میل به خوبی‌ها را دارد، اما توان سختی کشیدن و مبارزه را ندارد و لذا باید با موانع حرکت انسان و رسیدن به اهداف عالیه مبارزه کند و فعالیت داشته باشد.
 
وی با اشاره به انواع جهاد خاطرنشان کرد: جهاد در ابتدا معنای جنگیدن و مبارزه فیزیکی را می‌دهد، اما انواع مختلفی دارد، پیامبر (ص) اینگونه جهاد را جهاد اصغر نامید و همین جهاد به دو نوع دفاعی و ابتدایی تقسیم می‌شود. جهاد دفاعی یعنی مثل هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجم دشمن بایستیم و جهاد ابتدایی یعنی خود ما به دشمن حمله کنیم که دارای شرایطی است و در این مبحث نمی‌گنجد.
 
وی بیان داشت: ما در حال حاضر در کشوری هستیم که نظام آن مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و هر کس در پیشرفت آن بکوشد، کمک کرده است به پیشرفت اسلام و این عمل صالح می‌شود و هم نتیجه دنیوی دارد و هم اخروی و امیرالمومنین (ع) نیز در روایتی می‌فرماید بر شما باد کوشش، سختکوشی و آماده شدن و این را خطاب به ما مومنین گفته است تا همیشه بکوشیم و باید زمینه جهاد را در جامعه اسلامی فراهم کنیم.
 
امام جمعه خارگ در ارتباط با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ اظهار کرد: اقتصاد و سیاست حاشیه‌هایی مبتنی بر فرهنگ هستند و لذا لزوم پیوست فرهنگی در تمام برنامه‌های سیاسی و اقتصادی دیده می‌شود و باید این برنامه‌ها قبل از شروع آسیب‌شناسی شوند و مسائل فرهنگی آن را مورد بررسی قرار داد و قبل از شروع زمینه را برای پیاده‌سازی فرهنگ آن ایجاد کرد.
 
امام جمعه خارگ با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا و ایران عنوان کرد: امام خمینی (ره) خطاب به ملت شریف ایران فرمودند اگر کارتر در عمر خود یک کار خیر به نفع مظلومین کرده باشد، همین قطع رابطه با ما بوده است و همین موضوع موجب شد که ما روی پای خود بایستیم و امروز شاهد هستیم که در بحث هسته‌ای و علمی پیشرفت شگرفی کرده‌ایم و باید این راه را تا رسیدن به استقلال اقتصادی نیز ادامه دهیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید