کد خبر : ۲۵,۱۸۲
۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۵۱
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ، از برگزاری دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی دعا، در جزیره مقاوم خارگ خبر داد.
سید محمد اسدی‎زاده ظهر امروز در حاشیه نشست هماهنگی جشنواره استانی تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار داشت: دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی با موضوع دعا در جزیره مقاوم خارگ برگزار خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران در راستای اهداف فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی خارگ و با نظر به پاسداشت و گسترش فرهنگ اسلامی و بومی برگزار خواهد شد.
 
رئیس ارشاد اسلامی خارگ اذعان داشت: یکی از دلایل برگزاری این جشنواره با موضوع دینی، ماندگاری هنر اسلامی و سعی و تلاش در ارائه و تولید آثار فاخر و بدیع هنرمندان و همچنین شکوفایی استعدادهای جوان در این زمینه، با بهره‌گیری از فرهنگ و ادبیات دینی، مذهبی و ایرانی بوده است.
 
وی اولویت شرکت در این جشنواره را با نمایشنامه‌های بومی ذکر کرد و افزود: ما لازمه توسعه فرهنگ، آداب و سنن بومی را در اولویت‌دهی به کارهای بومی دانسته‌ایم و نگاه ویژه‌ای نیز به کارهایی تازه تولید شده‌ای خواهیم داشت که در هیچ جشنواره‌ای شرکت داده نشده باشند.
 
اسدی‌زاده عنوان داشت: موضوع جشنواره با تکیه بر مضامین دینی در حوزه اجتماعی و ملی، تکیه بر نوآوری و خلاقیت، تکیه بر شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تکیه بر فرهنگ و تاریخ اسلامی و پاسدار ارزش‌های اسلامی، تکیه بر احیاء نمایش‌های دینی سنتی و همچنین مضامین دینی با نگاهی بومی به آن‌ها خواهد بود.
 
وی با اشاره به زمان ارائه متون افزود: مهلت ارسال آثار تا 10 آذرماه خواهد بود و بررسی آثار 10 روز پس از آن و بازبینی آثار نیز 10 روز پس از بررسی متون صورت خواهد گرفت.
 
رئیس ارشاد اسلامی خارگ تصریح کرد: این جشنواره در نیمه دوم بهمن ماه سال‌جاری در جزیره خارگ برگزار خواهد شد که البته علاوه بر بخش رقابتی، در بخش‌های دیگری همچون میهمان، ویژه، جنبی و موارد دیگر نیز میزبان آثار هنرمندان خواهیم بود.
 
وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در جزیره مقاوم خارگ، خیابان ساحلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ، و یا به آدرس پستی Nimdari@yahoo.com ارسال و یا به شماره 07722825537 فکس نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با تلفن 07722825536 تماس حاصل کنند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید