کد خبر : ۲۵,۱۸۰
۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۴۹
معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: در مواقع بحرانی، خارگ نیازمند توجه است یکی به لحاظ وجود مردم بومی منطقه که اهمیتی مردمی دارد و یکی به لحاظ موقعیت استراتژیک منطقه که جنبه ملی دارد.
 کرم چرومی صبح امروز در نشست شورای مدیریت بحران خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ به دو لحاظ وجود مردم بومی منطقه که اهمیتی مردمی دارد و به لحاظ موقعیت استراتژیک منطقه که جنبه ملی دارد، مورد اهمیت است.
 
وی افزود: این جزیره به دو لحاظ حائز اهمیت است و باید در مواقع بحرانی به آن توجه خاص شود. یکی به لحاظ وجود مردم بومی منطقه که اهمیتی مردمی دارد و یکی به لحاظ موقعیت استراتژیک منطقه که جنبه ملی دارد.
 
چرومی بیان کرد: تجربه نشان داده است که در سال‌های گذشته و در مواقع بحرانی، بیشترین آسیب‌دیدگی را در میان مردم داشته‌ایم و این به لحاظ عدم آمادگی و عدم تدابیر لازم برای مواجهه با آن بوده است. و عدم پوشش بیمه مردمی در هنگام بروز چنین حوادثی، یکی از مشکلات عمده‌ای است که ما در استان گریبان‌گیر آن هستیم که برای حل آن باید چاره‌ای اندیشیده شود.
 
چرومی خاطرنشان کرد: در هنگام بروز چنین حوادثی، با توجه به نیاز ماشین‌آلات برای امدادرسانی در دستگاه‌های اجرایی، شاید کفاف امدادرسانی در بین مردم را نداشته باشد که برای حل این مشکل ما اولویت را در امدادرسانی به مردم قرار داده‌ایم و اعلام کردیم که تمامی آن‌ها به حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.
 
معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر اذعان داشت: برای اسکان سیل‌زدگان باید اتخاذی صورت گیرد تا سالن‌های ورزشی و آمفی‌تئاتر در سراسر جزیره آماده شوند تا در صورت نیاز بتوان از آن‌ها استفاده کرد.
 
وی با توجه به بی‌نظمی‌های موجود در هنگام بروز حادثه افزود: ما از دوستان در نیروی انتظامی و سپاه و به ویژه بسیج تقاضا داریم تا جهت کنترل نظم در جامعه برای جلوگیری از استفاده برخی افراد سودجو آمادگی لازم را ایجاد کنند تا بر آن کنترل ویژه داشته باشند.
 
چرومی با اشاره به اینکه جزیره خارگ یک منطقه استراتژیک است و امکان دسترسی به جزیره در مواقع بحرانی کمی دشوار خواهد بود، تصریح کرد: باید در زمینه استقرار نیروهای دائمی به مدیریت هلال‌احمر استان تذکر داده شود تا علاوه بر برطرف کردن مشکلات موجود، در هنگام بروز حادثه اشراف کامل بر اوضاع داشته باشند و مسئولیت آن را از نزدیک بر عهده بگیرند و تنها با دو امدادگر نمی‌توانند پاسخگوی نیازها و مشکلات باشند.
 
وی افزود: شهرداری و شورای شهر با توجه به سیل سال گذشته باید نقاط حادثه‌خیز و بحرانی را شناسایی کرده تا وسایل و ماشین‌آلات مورد نیاز برای تسریع در امدادرسانی به مکانی در نزدیکی آن مناطق انتقال یابد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید