کد خبر : ۲۵,۱۷۹
۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۴۸
معاون مدیریت عملیات عمومی خارگ گفت: در صورت بروز وقوع سیل در خارگ شرکت نفت امکانات لازم از جمله هواپیما را برای امدادرسانی و انتقال مردم در اختیار مسئولان خارگ قرار خواهد داد.
مجید ستایشی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران خارگ اظهار داشت: ما همیشه توان خود را علاوه بر تاسیسات نفتی، برای کمک‌رسانی به مردم نیز قرار داده‌ایم و از آن‌ها جدا نیستیم و بنابراین در این زمینه یک هواپیمای مسافربری که در اختیار داریم، می‌توانیم روزانه از آن هشت ساعت در زمینه انتقال مسافر و اورژانس هوایی استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در شرایط حاد و بسیار بحرانی آمادگی داریم تا از هواپیماهای نفت در سایر شهرها نیز برای امدادرسانی بهره بگیریم و بالگردها نیز گرچه در اختیار موارد صنعتی است، اما قطعاً در شرایط ویژه از آن‌ها برای امدادرسانی استفاده خواهیم کرد.
 
معاون مدیریت عملیات عمومی خارگ عنوان کرد: با توجه به سیل سال گذشته، در بحث شناسایی نقاط بحرانی، 32 منزل مسکونی شناسایی شد که 10 مورد از آن‌ها در سال گذشته مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت و 10 مورد آن نیز در حال حاضر در دست تعمیر است و مابقی آن نیز در سال آتی مورد تعمیر و نوسازی قرار خواهد گرفت.
 
کانال‌های خروجی آب مهم‌ترین مسئله است
 
فرمانده سپاه جزیره خارگ نیز با اشاره به سیل سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته تجربه عینی در این زمینه به وجود آمد و با توجه به اینکه مدت زیادی از آن نمی‌گذرد، نقاط حادثه‌خیز آن کاملاً مشخص است و بنابراین می‌طلبد تدابیر بیشتری برای برطرف کردن مشکلات در آن مناطق صورت گیرد.
 
نادر تعاون‌کردار خاطرنشان کرد: جلسه‌ای که در ابتدای ماه جاری در این زمینه برگزار شد، بسیاری از مشکلات را برطرف کرد و چون آمادگی نسبی در آن مقطع ایجاد شد به نظر نمی‌رسد مشکل حادی برای مواجهه با آن داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد کانال‌های خروجی آب‌های سطحی هنوز دارای موانعی هستند و باید کنترل بیشتری بر روی آن‌ها صورت گیرد.
 
وی در پایان اذعان داشت: این کانال با توجه عدم بتون‌ریزی و خاکی بودن آن همواره مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده که امیدواریم این مسئله در دفعات آتی مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر بتونی شدن آن، این کانال به سمت دریا منتهی شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید