کد خبر : ۲۵,۱۷۲
۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۳۸
مدیر کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ گفت: اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته کتاب، در جذب اقشار مختلف مردم کمک خواهد کرد و یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌ها عضویت رایگان مردم در این هفته خواهد بود.
 شکرالله پری‌غنچه، ظهر امروز در نشست با کتابداران کتابخانه‌های عمومی خارگ، به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه کتابخانه فعال در سطح جزیره خارگ به فعالیت می‌پردازند، تصریح کرد: هرچند کتابخانه شهید مهدوی با بیش از 23 هزار جلد کتاب، کتابخانه امام حسین (ع) با بیش از 7 هزار جلد و کتابخانه شرکت نفت با بیش از 25 هزار جلد کتاب، سهم بسزایی در کتابخوان کردن مردم خارگ داشته‌اند، اما برای پاسخگویی به قشر جوان و نوجوان، نیازمند کتاب‌هایی به‌روزتر با تعداد بیشتر خواهیم بود.
 
پری‌غنچه با اشاره به برنامه‌های هفته کتابخوانی افزود: اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها، در جذب اقشار مختلف مردم کمک خواهد کرد و یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌ها عضویت رایگان مردم در این هفته خواهد بود که با تبلیغاتی که کتابخانه‌ها موظف به انجام آن خواهند بود، امیدواریم تعداد قابل توجهی از افراد را به این امر تشویق کنیم.
 
مدیر کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ خاطرنشان کرد: اجرای برنامه قصه‌گویی و کتابخوانی برای گروه کودکان، برپایی نشست‌های نقد ادبی، همنشینی و گفت‌وگو با مولفین بومی جزیره خارگ از جمله برنامه‎هایی است که قادر خواهد بود علاقه‌مندان به کتابخوانی را به سوی کتابخانه‌ها سوق دهد.
 
وی نقش مدارس را در این امر نقشی اساسی عنوان کرد و افزود: ما با همکاری مدارس و زمان‌بندی حضور آنان قادر خواهیم بود تا از طریق بازدید عمومی دانش‌آموزان به کتابخانه‌ها در این هفته، اجرای مسابقات کتابخوانی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و حضور کتابداران در مدارس، دانش‌آموزان را به افزایش کتابخوانی ترغیب کنیم.
 
پری‌غنچه در ادامه شرح برنامه‌های این هفته عنوان داشت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برپایی ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر، تقدیر از فعالان کتابخوان و تقدیر از یاوران کتاب، معرفی کتابخانه‌ها از طریق بروشورها، تقدیر از مسن‌ترین و خردسال‌ترین اعضای کتابخانه‌ها و برگزاری همایشی با عنوان کتاب و کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌های دیگر نهاد کتابخانه‌های عمومی خارگ در این هفته خواهد بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید