کد خبر : ۲۵,۱۶۸
۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۰۶
امام جمعه سابق جزیره خارگ، برای سخنرانی ویژه ایام دهه محرم پس از 15 سال به خارگ برگشت.
حجت‌الاسلام کمالی امام جمعه این جزیره، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی امام جمعه سابق این جزیره را به عنوان سخنران ویژه دهه محرم، به این شهر دعوت کرد.
 
حجت‌الاسلام موسوی که از سال 69 تا 77، به مدت 8 سال، امام جماعت جزیره خارگ بوده است، پس از حضور در این جزیره گفت: خوشحالم پس از سال‌ها، بار دیگر در میان مردم این جزیره حضور یافتم و از اینکه پیشرفت این شهر را می‌بینم بسیار خرسندم.
 
وی صبح امروز در نشست با امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: متاسفانه در اوایل حضورم در خارگ، با توجه به سال‌های ابتدایی پس از جنگ، آثار بمباران‌ها در سطح شهر، مشهود بود و تبعیض‌ها بین دو قشر شرکت نفتی‌ها و مردم بومی بسیار بیداد می‌کرد که خوشبختانه در نگاه اولیه آثاری از بمباران‌های جنگ در سطح مشاهده نکردم.
 
امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اوایل حضورم با توجه به اینکه هنوز عده‌ای در شرکت نفت حضور داشتند که روحیه‌ای غرب‌زده داشتند، حمایتی از قسمت بومی‌نشین شهر نمی‌شد که البته در همان سال‌ها و با پیگیری‌های به عمل آمده تا حدودی این مرتفع شد و خوشحالم که در حال حاضر این تبعیض‌ها از میان برداشته شده است.
 
موسوی اذعان داشت: مردم جمهوری اسلامی ایران انقلاب کردند که تبعیض‌ها از میان برداشته شود و اساس نظام هم همین بود و بنابراین وظیفه امام جمعه بود که در خطبه‌ها، کاستی‌ها را به گوش مسئولان برساند و برای رفع محرومیت‌ها تلاش کند و ما نیز تا آنجایی که توان داشتیم این را اجرا کردیم.
 
امام جمعه سابق جزیره خارگ با تسلیت این ایام گفت: قیام امام حسین پیام‌های زیادی داشت و گاهی برای دفاع از دین باید از بهترین چیزها گذشت و مسئولان ما نیز باید به این نکته واقف باشند که برای خدمت به مردم باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند و بحمدالله در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام گرفته است.
 
وی با دعوت مردم به خطابه‌ها و مجالس روضه‌خوانی، افزود: آن کس که می‌داند، در نزد خداوند بالاتر خواهد بود و لذا دانایی نیز درجاتی دارد و این مجالس یکی از بهترین شیوه‌ها برای آگاهی‌بخشی و ارتقاء سطح دینی خود است. همانگونه که پیامبر اکرم(ص) اشاره کرده‌اند که یک ساعت گوش فرا دادن به خطابه‌های یک عالم، از بیش از 12 هزار ختم قرآن بالاتر است، ما نیز سعی کنیم از این مجالس بهترین استفاده را ببریم. 
 
 موسوی، دومین امام جمعه جزیره خارگ بود و علاوه بر آن، سابقه 10 سال حضور در شهرستان داراب را داراست و در حال حاضر به مدت 6 سال است که مسئولیت امام جمعه شهرستان سمیرم را عهده‌دار است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید