کد خبر : ۲۵,۱۶۵
۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۰۳
سرپرست جمعیت هلال‎ احمر جزیره خارگ از برگزاری دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه در این جزیره خبر داد.
حامد عابدمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار داشت: رویکرد اصلی جمعیت هلال‎احمر در بحث ایجاد کلاس‌های آموزشی کمک‌های اولیه، آموزش آن به عموم افراد جامعه است تا از این طریق بتوانیم نقش موثری در آشناسازی افراد با این مقوله و نحوه استفاده از آن در شرایط بحرانی ایفا کنیم.
 
وی بر لزوم برخورداری همه افراد از آموزش‌های اولیه ارائه شده توسط جمعیت هلال‎احمر خارگ تاکید کرد و افزود: این آموزش‌ها در قالب دوره‌های 35 ساعته و تکمیلی و به صورت رایگان برای داوطلبان ارائه خواهد شد.
 
عابد‌منش با بیان اینکه دوره نخست این کلاس در ماه گذشته به مدت یک هفته در مسجد جامع اهل سنت برگزار شد، گفت: در این دوره 25 داوطلب حضور داشتند و به آن‌ها کمک‌های اولیه آموزش داده شد.
 
سرپرست جمعيت هلال‎احمر خارگ با توجه به استقبال داوطلبان از این طرح تصریح کرد: دوره دوم این کلاس آموزشی بلافاصله در همان ماه برای متقاضیان برگزار شد و در این مدت تاکنون 4 دوره آموزشی 35 ساعته و یک دوره تکمیلی برای هیئت نجات غریق برگزار شده و جمعاً 120 نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند.
 
وی با اشاره به صدور گواهینامه برای شرکت‎کنندگان این ادوار اذعان داشت: آمادگی لازم وجود دارد تا در صورت نیاز، کلاس‌های آموزشی را برای کارمندان یا کارگران هر اداره، سازمان، شرکت و یا ارگانی، در محل مورد نظر آن‌ها و با توجه به عوامل محیطی خطرساز مربوط به آن شغل، برگزار کنیم.
 
عابدمنش اظهار امیدواری کرد با شرکت عموم افراد این جزیره در کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه، بتوان سطح آگاهی مردم را در جهت کاهش تلفات و خسارات، خصوصاً در شرایط بحرانی نظیر سیل و زلزله ارتقاء داد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید