کد خبر : ۲۴,۳۴۱
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۴۴
ویراژ قایق های مرگ در حوالی جزیره
خارگ نیوز: در فصل زمستان دریا کاملاً غیر پیش بینی خواهد بود و هر لحظه بیم وقوع طوفان و بادهای مخالف در خلیج فارس وجود دارد
به گزارش خارگ نیوز، از اواخر آذر ماه جزیره خارگ شاهد هجوم مسافران با قایق های صیادی بود که در زمانی به دلیل نبود شناور در مسیر گناوه بود ولی الان باتوجه به موج چهارم کرونا شرایط تغییر کرده است. 

 

استان بوشهر چند صباحی به لحاظ آمار مثبت کرونا در وضعیت آبی قرار داشت اما شاهد هستیم که استان کم کم وارد شرایط نارنجی و زرد می شود .
 
علیرغم هشدار مسئولان، آنچه جای تعجب و سوال دارد اصرار به سفر با قایق های غیر مجاز به جزیره خارگ است که اکثر این مسافران از شهرهای همجوار استان و غیر بومیان تشکیل می دهند که این شهرها نیاز شهرهای قرمز و درگیر بیماری کرونا هستند.
 
فرار مسافران از تست‌های کرونایی و پرداخت هزینه پدیده خطرناک تردد غیر قانونی با قایق‌های غیر ایمن را فراهم کرد.
 
این نوع قایق‌ها که برای کاربری‌های نظیر صیادی و در برخی مناطق دارای اسکله مناسب و با رعایت مسائل ایمنی، برای فعالیت صید نزدیک به ساحل و آب‌های آرام استفاده می‌شدند به یکباره به عنوان وسیله تردد میان گناوه و خارگ از سوی مسافران انتخاب شده است.
 
در فصل زمستان دریا کاملاً غیر پیش بینی خواهد بود و هر لحظه بیم وقوع طوفان و بادهای مخالف در خلیج فارس وجود دارد. هنوز خاطر تلخ بهمن ماه ۸/۸/۸۸ از یادها نرفته و مسافرانی که احساس می‌کنند راه فراری جدیدی را پیدا کرده اند در واقع به استقبال مرگ می‌روند.
 
به گزارش خبرنگار خارگ نیوز، حالا با نزدیک شدن کرونای انگلیسی به استان های همجوار مسئولان استانی و بخش باید تدابیر خاصی برای کنترل و ساماندهی ورود و خروج به جزیره را داشته باشند تا شاهد گسترش آمار کرونا به خصوص کرونای انگلیسی در جزیره نباشیم. سلامت و اشتغال دو مقوله مهمی است که در پایان موج چهارم کرونا می‌تواند عیار مسئولان و مدیران  را در کنترل کرونا نشان دهد.

نظرات بینندگان

فرامرز نادرخانی
0
0

سلام باید از تردد قایق های بدون مجوز در اطراف جزیره خارگ جلوگیری شود و قایق ها به گناوه و بوشهر برگردانده شوند کاملا موافقم‌ در غیر این صورت جزیره مورد حمله‌موج ۴ کرونا قرار میگیرد لازم به ذکر است هر کس که وارد جزیره میشور چه بومی ساکن خارگ و چه نیروهای پیمانکار که از کریدور دریایی وارد میشوند مورد تست کرونا قرار گیرند در این راستا تقویت مرزبان دریائی و افزایش تعداد گشت گشت ساحلی بهتر است بدون وقفه انجام گیرد تا گپ و خلایی در کنترل ایجاد نشود


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید