کد خبر : ۲,۴۳۰
۲۷ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۱۸
خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر
خارگ نیوز: خطیبان نماز جمعه شهرهای مراکز شهرستان های استان بوشهر با حمایت از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی و حمایت قاطع از اقدام سپاه پاسداران در موشک باران پایگاه های امریکا ، محکومیت ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان هواپیمای اوکراینی، محکوم کردن بدعهدی کشورهای اروپایی در برجام و قدردانی از عوامل برگزاری کنگره سرداران و دوهزار شهید استان بوشهرتاکید کردند.
به گزارش خارگ نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ماهیت کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه پدیدار شده و برای بوشهری‌ها این خسیسه بیش از ۲ قرن است که آشکار شده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: این کشورها جز فکر استعماری، چپاول، بدعهدی و دروغ و خیانت چیزی سرشان نمی‌شود.

وی بیان کرد: انگلیس از ملکه تا فرد پایین دست دولتش تمام باطنش خباثت بوده و قابلیت مذاکره با این کشور وجود ندارد و این کشور در مناطق مختلف جهان از جمله آمریکا و بویژه خلیج فارس جنایت‌های بی‌شماری را رقم زده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: انگلیس ذاتش خباثت، خیانت و جنایت است و آلمان و فرانسه نیز وضعیتی مشابه انگلیسی‌ها دارند.

وی گفت: در ابتدا برجام نیز مشخص بود این برجام فرجامی ندارد و سه کشور یاد شده نیز در موضوع برجام به طور کامل تابع آمریکا هستند تا آمریکا را فریب بدهند.

صفایی بوشهری ادامه داد: کشورهای طرف برجام اعلام کردند برجام را قبول ندارند و باید دوباره مذاکره صورت گیرد این در حالی است که آدم عاقل با این کشورها صحبتی نمی‌کند چرا که ایران تا همین جا نیز از صحبت‌ و مذاکره‌های خود با این کشورها پشیمان است.

امام جمعه بوشهر افزود: آمریکا با ترور فرمانده سپاه قدس یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی خود را انجام داد چرا که سردار سلیمانی مثل یک شهروند عادی به عراق مسافرت کرده و هیچ عملیات نظامی نداشت.

صفایی بوشهری بیان کرد: آمریکایی‌ها گفتند اگر حمله کنید ما ۵۲ نقطه فرهنگی و غیرفرهنگی شما را می زنیم و سپاه عزیز به مهمترین پایگاه نظامی آنها یعنی عین الاسد حمله کرد و در مقابل آنها نیز هیچ غلطی نکردند.

وی تصریح کرد: اکنون هم اعلام می کنیم چنانچه آمریکایی‌ها کوچکترین تخطی و به یک نقطه حمله کنند ما ۱۰ نقطه را هدف قرار می‌دهیم.

صفایی بوشهری ادامه داد: آمریکا دیپلماسی بلد نیست و تنها اندیشه چپاول ثروت و خودکامه گری در سر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: آنها فکر کردند با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت در هم شکسته خواهد شد اما دیدند که چه جمعیتی آمدند و آمریکا را محکوم کردند.

وی تصریح کرد: خواست آمریکا تضعیف سپاه و تضعیف نظام است ولی باید بداند تمامی مردم ایران حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه بوشهرگفت: در تجمع‌های اخیر در یکی از دانشگاههای تهران سفیر بی آبروی انگلیس می‌آید و در جمع معترضین قرار می گیرد.

وی یادآورشد: در انگلیس خبیث و عقب افتاده که هنوز به شکل شاهنشاهی اداره می شود این سفیر می آید در میان تجمع و عکس می گیرد که از نظر سیاسی نامطلوب است.

صفایی بوشهری افزود: ما مردم بوشهر به خوبی انگلیس را می شناسیم و به همین خاطر از وزارت خارجه می خواهیم که در اسرع وقت سفیر انگلیس را از ایران اخراج کند.

امام جمعه بوشهر اطهارداشت:اگر این بار کوتاه بیاییم باز هم سفارتخانه آنان لانه جاسوسی خواهد شد و ما تقاضا داریم دولت در برخورد با این سه کشوری که اخیرا نشان دادند چه موضعی دارند جدیت به خرج دهد.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از عوامل برگزاری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر و همچنین بازتاب گسترده این کنگره در رسانه‌های مختلف تجلیل و قدردانی کرد.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: الگوسازی و الگوشناسی از سیره شهدا بخصوص چهره‌های شاخص نیاز جامعه امروزی است و باید به این مهم اهتمام جدی شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: در استان بوشهر شهدای شاخصی ازجمله رئیسعلی دلواری، گنجی، عاشوری و مهدوی وجود دارد که باید تلاش کنیم از آنان الگوگیری و به جامعه شناسانده شوند تا در اذهان همواره ماندگار بمانند.

وی گفت: جوانان همانگونه که اسامی فوتبالیست‌های برتر دنیا را می‌شناسند باید شهدایی را که امنیت و قدرت ما مدیون آنها هستند را بشناسند.

امام جمعه گناوه از حضور پررنگ مردم مومن و شهیدپرور استان بوشهر در دومین کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید این استان تقدیر کرد.

وی به حوادث دو هفته اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: درحالیکه مردم از حمله موشکی نیروهای سرافراز سپاه به مقر نظامیان آمریکا شاد بودند، سقوط هواپیمای اوکراینی کام مردم را تلخ و سوگوار شدند.

رکنی حسینی باعرض تسلیت به خانواده شهدای سانحه هواپیما، گفت: آنچه که در حادثه هواپیمای اوکراینی مهم بود پذیرش خطا و اعتراف به اشتباه بدون توجیه فرافکنی و عذرخواهی به مردم و آمادگی برای هرگونه تصمیمی توسط سرداران بزرگ سپاه پاسداران بود.

وی ادامه داد: در جریان سرنگونی هواپیمایی اوکراین گمانه‌زنی های زیادی شد که از این حادثه فرصت‌طلبان و معاندان استفاده کردند.

وی گفت: مزدوران داخلی و آمریکای جنایتکار از فرط عصبانیت حضور میلیونی مردم در تشییع و خاکسپاری سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی از شرکت مردم در سوگ جان‌باختگان فرصت را مغتنم شمردند و به سمت ماجراجویی سیاسی و باهدف تکرار حوادث آبان ماه امسال و شعله‌ور سازی آتش انتقام از سپاه سوق دادند که بازهم شکست خوردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: نیروهای سرافزار سپاه درطول ۴۱ سال از شجره طیبه انقلاب جان و هستی خود را فدای ملت و انقلاب کردند و به برکت این عزیزان و دیگر نیروهای مسلح همه تهدیدها خنثی شده است.

کنگان

امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: شهادت مظلومانه سردار سلیمانی زمینه اضمحلال آمریکا را سرعت بخشید.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم و نیز دیدار با امیر قطر با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی زمینه اضمحلال آمریکای جنایتکار را بیش از پیشفراهم نموده افزود: شهادت سپهبد سلیمانی و همرزمانش زمینه تحقق اخراج آمریکایی های جنایتکار و متجاوز از منطقه را به عنوان خواست عموم ملت های منطقه فراهم کرده است.

وی با تسلیت حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی و با بیان اینکه علت اصلی این حادثه شرارت‌های آمریکا در منطقه است به فرصت طلبی فتنه‌گران و جوسازی علیه سپاه اشاره کرد و گفت: جای تعجب است این افراد چرا از روزهای اولیه داغدار نبودند و شمعی روشن نکردند و ادعای دلسوزی شان دایه مهربانتر از مادر بود.

خطیب نماز جمعه کنگان یادآورشد: حضور سفیر خیره سر و گستاخ انگلیس خبیث در تجمعات دانشگاه و ترک کشور نشان از انتقام آنها از سپاه و تخریب چهره مبارز، انقلابی و خدوم سردار شجاع اسلام سردار حاجی زاده بود.

محمودی افزود: دشمن بداند ملت قدرشناس و بزرگ ایران هرگز خدمت سپاه پاسداران را فراموش نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: تردیدی نیست که خطای انسانی رخ داده و این موضوع در برخی کشورها مسبوق به سابقه بوده که البته در عین حال دستگاه قضایی با دقت و عدالت مسئله را پیگیری می‌کند.

امام جمعه کنگان با تسلیت ایام فاطمیه افزود: دین‌مداری ولایت‌مداری دو اصل مهم و زیربنای زندگانی بزرگ بانوی عالم هستی بود.

محمودی به موضوع اعلام تایید و یا رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان و بیان شبهه توسط برخی رجال سیاسی در این زمینه اشاره کرد و بیان کرد: برخی افرادی که ادعا کردند شورای نگهبان جناحی عمل می کند پاسخ دهند زمانی که در مجلس دهم و برخی دوره های ریاست جمهوری صلاحیت کاندیدای شما تایید شد چرا آن موقع این مطالب را مطرح نمی کردند.

وی افزود: گرچه اعضای هیات نظارت معصوم نیستند اما امروز بهترین و متقن ترین راه برای بررسی صلاحیت‌ها شورای نگهبان است و تضعیف شورای نگهبان خیانت به اصل نظام، انقلاب و فقهای شورای نگهبان است.

خطیب جمعه کنگان به مسئله سیل در برخی استان‌های کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و ایجاد مشکلات و مشقات و خسارات فراوان به مناطق سیل زده گفت: آحاد مردم و مسئولان بایستی با همت مضاعف و کار جهادی و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به کمک مردم عزیز سیستان و بلوچستان بشتابند و اجازه سوء استفاده به دشمن در کمین نشسته ای که تلاش می‌کند مردم را به نظام بدبین و اختلاف قومی راه بیندازد را ندهند.

محمودی با تقدیر از عوامل برگزاری کنگره سرداران و بیش از ۲ هزار شهید استان بوشهر با حضور فرماندهی کل سپاه پاسداران و بیان فرازهایی از سخنان سردار سلامی یادآورشد: یادواره ها به کنگره ها فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه احیا میکند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید