کد خبر : ۲,۳۶۴
۲۰ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۰
آیا میر محمد را فراموش کرده ایم ؟
به گزارش خارگ نیوز؛‌ علی جوکار:‌ میرمحمد برای تمام مردم خارگ هم میراث سالهای دور است هم ریشه در اعتقادات این مردم دارد.
روا نیست این بنای تاریخی مذهبی تا این حد مورد کم لطفی قرار بگیرد.
تمام مسئولین کشوری اولین جایی که در جزیره خارگ مورد بازدید قرار میدهند بقعه میرمحمد و گلزار شهدای خارگ هست و باور کنید این شرایطی که در حال حاضر. میرمحمد دارد اصلا زیبنده نیست .
بگذارید مروری کنیم به تمام وعده های حول تعمیر این بنا و کارهای انجام شده در یکسال گذشته ...
نوروز ۹۸ با حضور سرپرست وقت میراث فرهنگی استان خانم مهدی زاده و بازدید از بقعه میرمحمد نیاز به مرمت با فوریت احساس شد وقرار شد با اوقاف که بقاع متبرکه زیر نظر ایشان اداره میشود جلسه هماهنگی صورت گرفته و خروجی آن آغاز تعمیرات باشد.
بعد از آن در اردیبهشت مدیر کل اوقاف استان با معاونت ها به دعوت نماینده میراث فرهنگی برای بازدید و میزان خرابی ها دعوت شدند و بعد از بازدید ایشان قرار شد مبلغی را برای پیشگیری از تخریب بیشتر تعیین کنند و باز هم این عزیزان از شروع کار مرمت با فوریت زمان گفتند.
بعد از پیگیری ها کارشناسان مرمت میراث فرهنگی ومسئول امور عمرانی اوقاف جلسه مشترکی در محل بنای میراث برگزار کردند که ماحصل آن شد ارائه دستور کار و نحوی انجام مرمت توسط کارشناسان میراث فرهنگی و تامین اعتباری حدودا ۸۰۰ میلیون ریالی برای کار مرمت
در این بین دکتر احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی که به دعوت آقای اسلامی بازدیدی از جزیره داشتند هم قول ۲ میلیارد ریال کمک به مقوله نگهداری از آثار رو دادند.
اینها همه وعده هایی بود که علیرغم کارساز بودنشون در صورت اجرا مسلما امروز شاهد این شرایط بد میرمحمد نباشیم ولی عجیب است که نه میراث فرهنگی در استان نه اوقاف و نه شهرداری که تلویحا عضو محترم شورا به نماینده میراث فرهنگی در جزیره فرمودن شهرداری علاقه ای به کمک و هزینه کردن برای مقوله های میراثی ندارد و باید کم کم شاهد تخریب بیشتر این بنای تاریخی مذهبی که بعنوان نمادی از خارگ شناخته میشود ، باشیم مسلما این عزیزان مسئولی که الان فقط به وعده دادن بسنده کردند بعدا هم حرف برای دفاع از خودشون دارند ولی آنچه مردم ندارند آن موقع میر محمد و بنای تاریخی آن است .

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید