کد خبر : ۲۳,۵۹۲
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۲۵
مواظب جزیره باشیم
خارگ نیوز: صدای موج یا پیک چهارم کرونا با افزایش آمار مبتلایان در استان قابل شنیدن است و اگر خطر بروز موج جدید جدی گرفته نشود باید جان خود را به تلاطم های آن سپرد.

به گزارش خارگ نیوز، روزهای پایانی سال ۹۸ که کرونا رخ نشان داد، تصور می شد که چند ماهه کرونا را کنترل می شود و در خانه می مانیم، عید دیدنی نمی رویم، سیزده بدر هم تعطیل می شود تا کرونا از راهی که آمده است برگردد، اما واقعا اینها همه در حد یک تصور خیالی بود، چون با وجود در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی اما موج سواری کرونا همه را غافلگیر کرد.

موج اول آن در اسفندماه سال گذشته زندگی را برای همه تلخ کرد، همه دید و بازدید و عید دیدنی ها تعطیل شد تا کرونا را از زندگی بیرون کنیم  اما دیری نپاید که کرونا با موجی جدید در اردیبهشت ظهور کرد، هرچه رعایت کردیم و حتی لحظه تحویل سال هم به خانه پدری نرفتیم اما رنگ قرمزی کرونا با وضعیت هشدار و کرونا به همه رخ نشان داد.

 

اردیبهشت کرونا جدی تر شد، موجی از کرونا کشور را و به تبع آن استان بوشهر را در برگرفت، این بار گفتیم بازهم رعایت می کنیم، زندگی را فقط در کنار اعضای خانواده که همیشه با هم هستیم ادامه می دهیم تا شاید برود اما بازهم این میهمان ناخوانده خیال رفتن نداشت.

 

این بار آرزو می کردیم گرمای هوا بتواند ویروس را از پای درآورد شاید بتوانیم تابستان از دست این ویروس نفس راحتی بکشیم اما اینجا هم همه چیز تغییر کرد و کرونا با گرما هم گول نخورد و جای پایش را محکم تر کرد، اگرچه شیب شیوع کرونا در فصل گرما چندان بالا نبود اما سیاه ترین روزهای مرگ کرونایی با روزانه بیش از ۴۰۰ نفر را تجربه کردیم.

شیب کرونا در پاییر مرگبار کرونایی هر روز بیشتر و بیشتر می شد شیبی که سربالایی داشت و خیال سرازیر شدن نداشت، مرگ ۴۸۵ نفر در یک روز پاییزی دل همه را شکست اما آنهایی که عزیزی را از دست داده بودند یا خودشان در سخت ترین شرایط با کرونا جنگیدند، اما افرادی که ممکن است بدون علامت کرونا را شکست داده اند و یا کسی از اقوام و بستگان را بخاطر کرونا از دست نداده بودن هیچ غصه ای نداشتند و بدون رعایت پروتکل ها هر روز در خیابان ها و کوچه ها گشت می زدند.

 

کشور در وضعیت شدید ابتلا کرونا بود، رفت و آمد به این شهرها ممنوع شد، منع رفت و آمد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح لحاظ شد، تمامی واحدهای صنفی بجز خدماتی ها و سوپرمارکت ها به مدت ۲ هفته تعطیل شدند، مردم مجبور به رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از دورهمی حتی در شب یلدا  شدند تا روزهای سیاه دیگر تکرار نشد گرچه حتی اگر روزانه یک نفر در کشور بمیرد خانواده هایی متاثر از آن روزهای سیاه شان شروع می شود.

 

بررسی‌های میدانی نشان می دهد که حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در سطح جزیره کاهش یافته است.

موج چهارم کرونا اگر از راه برسد به مراتب سخت‌تر از موج‌های اول تا سوم خواهد بود زیرا در فصل زمستان قرار داریم و همزمانی بیماری کرونا با بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی بر سختی کار بیش از پیش می‌افزاید. 

مواظب جزیره باشیم  درگیر موج چهارم کرونا نشود....

 

نظرات بینندگان

فرامرز نادرخانی
0
0

رعایت پروتکل در داخل جزیره چه ناحیه صنعتی چه غیر صنعتی مهم است ولی مهم تر از ان کنترل شدید مبادی ورودی به جزیره است چه از مرز هوایی چه دریایی


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید