کد خبر : ۲۳
۲۲ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۱۳
برگزاری نشست اقامه نماز جماعت مدارس خارگ
خارگ نیوز: نخستین نشست اقامه نماز جماعت مدارس، با حضور حجت الاسلام کمالی، امام جمعه خارگ و همچنین کازرونی، رئیس اداره آموزش و پرورش این جزیره و جمعی از مدیران و مربیان پرورشی و قرآن مدارس دخترانه و پسرانه خارگ در مجتمع تربیتی، فرهنگی، آموزشی امام حسین (ع) برگزار گردید.
به گزارش خارگ نیوز، رئیس اداره آموزش و پرورش جزیره خارگ، ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این نشست، سه نکته مهم را بیان نمودند و اشاره داشتند که توجه به آن ها، زمینه ساز بروز مقوله ی نماز بعنوان مقوله ای اساسی در مدارس خارگ خواهد شد.

وی نخستین مورد را آشنایی بیشتر دانش آموزان با قرآن بیان نمودند و اظهار داشتند که باید این کتاب آسمانی بعنوان یک معجزه در ذهن این قشر جوان گنجانده شود.

کازرونی همچنین از ساعات کم حضور دانش آموزان در مدارس، اما تاثیر پذیری بالای همین ساعات اندک بر زندگی این افراد سخن به میان آوردند و افزودند: استفاده بهینه از همین ظرفیت تاثیر پذیری بالا، باعث تربیت قرآنی دانش آموزان خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش جزیره خارگ، ضمن اشاره به بحث مشاوره بعنوان سومین نکته ادامه داد: مشاوره به عنوان یک مورد اساسی قلمداد می شود و کافیست که مشاوران روحانی ما در هفته یکی دو روز را به این کار اختصاص دهند که ما از همینجا آمادگی کامل خود را برای استقبال از حضور آنان اعلام می داریم و امیدوارم که با همدلی و همکاری هم گامی موثر را در این زمینه برداریم.

در ادامه این مراسم و پس از پخش سخنانی از مقام معظم رهبری در زمینه نماز،و همچنین پخش نماهنگ و تواشیح، جلسه پرسش و پاسخی با حضور حجت الاسلام کمالی و جناب کازرونی برگزار گردید که مدعوین به ذکر مواردی در زمینه مشکلات، پیشنهادات و سئوالات پرداختند.

مدیران و دبیران مدارس در همین زمینه مشکلاتی نظیر: 1 - نوشتن گزارشاتی از نحوه آموزش دبیران که ساعات زیادی حتی پس از کلاس را به درگیری ذهنی آنان اختصاص می دهد 2- تفاوت در بُعد گفتاری و عملی سازمان و روی کارآمدن دبیرانی دوره ندیده بعلت بحث های مالی 3 – کمبود فضای فیزیکی مدارس و زمانبندی ساعات اختصاص یافته و حذف اینگونه ساعات جهت تخصیص به دروس علمی تر 4 – نادیده گرفتن بحث پرورش در مقوله آموزش و پرورش، به دلیل سیاست های غلط گذشته 5- کمرنگ شدن بحث پرورش در خانه و اصرار برخی خانواده ها برای بحث اجباری نکردن نماز در مدارس 6 – رغبت کمتر دانش آموزان برای حضور در بحث نماز به علت تمرکز بیشتر در خانه 7 – خارج از عهده بودن اجرای این مباحث از آموزش و پرورش به تنهایی، و عدم همکاری دیگر نهادها و سازمانها، را مطرح نمودند و به بیان پیشنهادات کارآمدی از جمله: 1- حضور مداوم مدیران و معلمان در نماز جماعت مدارس و ایجاد صمیمیت بیشتر با دانش آموزان برای ایجاد کشش بیشتر 2 – حضور بیشتر روحانیون در مدارس 3 – رایزنی برای بالا بردن ساعات این دروس اساسی 4 – فراهم نمودن جلسات مشاوره و آموزش برای خانواده ها 5 – همکاری همه نهادها و سازمان ها، را بیان نمودند و سئوالاتی را در زمینه رغبت دانش آموزان شیعه و سنی از نحوه آداب همدیگر و اختلافاتشان ایراد نمودند که رئیس اداره آموزش و پرورش در پاسخ به این مباحث اظهار داشت: افزایش مربیان و ساعات خواست ما هم بوده است و برای این مشکلات رایزنی های گوناگونی صورت گرفته است، اما به هر حال ما تابع قوانین هستیم و موظف به اجرای موارد ابلاغی می باشیم. لذا فعلاً تمام توان و فکر خود را روی همان ساعات اندک باید گذاشت و برای پربار نمودن آن کوشید.

حجت الاسلام کمالی نیز ضمن تشکر از مدعوین بخاطر حضور در این مراسم، از آنها دعوت نمودند که ازین پس جهت اجرای برنامه های فرهنگی خود ازین مکان استفاده نمایند.

ایشان همچنین اضافه نمودند: در اسلام بیان شده که قرآن جوانان را از آفت و فساد دور خواهد نمود و لذا اگر ما آنها را به این سو سوق دهیم، به فرموده ی قرآن که کلام الهی ست، خود نماز آنها را از به فساد کشیدن منع خواهد نمود.

وی با ذکر داستانی در این زمینه گفت: هر فرد باید به میزان انرژی خود در این زمینه تلاش نماید و اگر فعلاً روی همان ساعات اندک کار شود، در ادامه قطعاً این روند رو به بهبود خواهد رفت و انشاالله پس از آن با فراهم نمودن زمینه بحث و گفتگو با خانواده ها پاره ای از مشکلات رفع خواهد شد که ما در این زمینه مشاورانی را خارج از استان، از جمله آقای دهنوی را با هزینه خود مجتمع دعوت خواهیم نمود تا مشکلات موجود در این زمینه نیز برطرف گردد.

وی افزود: در بحث قرآنی، این مدرسه به عنوان مدرسه ای قرآنی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کند که جناب زنگنه به عنوان مسئول این برنامه، آماده همکاری با تمام مدارس، مدیران و دبیران خواهد بود و خوشحال می شویم با امکانات صوتی و تصویری ای که بطور رایگان در اختیار دوستان قرار می دهیم، گام موثری را در این زمینه برداریم.

امام جمعه خارگ در بحث اختصاص ساعاتی بیشتر برای این دروس در مدارس گفت:ما فکر کردیم بجای اینکه روحانی را در ساعات محدود مدارس به آنجا بفرستیم، از چهارشنبه بعد از ظهر، تا ظهر پنجشنبه این مجتمع را با مربیانی کارآزموده در اختیار دوستان فرهنگی قرار دهیم تا پاره ای از مشکلات رفع شود و کارها بصورت همزمان پیش رود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید