کد خبر : ۱۹۱
۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۲۵
ساخت برج جداسازی طرح ان جی ال جزیره خارک به همت متخصصان داخلی
برج جداسازی پروپان از گاز‌های شیرین‌شده به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات طرح NGL جزیره خارک، به همت متخصصان داخلی در اهواز ساخته و به منطقه عملیاتی خارک منتقل شد.
مدیر سایت ان جی ال خارک گفت: برای نخستین ‌بار در ایران طراحی، مهندسی، اجرا و ساخت این برج را شرکتی ایرانی انجام داده است.

عباس پور افزود: این اولین برج از 4 برج جداساز طرح ان جی ال خارک است که با ورودش به منطقه اجرایی سایت فعالیت های ساخت سرعت بیشتری می گیرد.

وی گفت: صرفه‌جویی ارزی قابل توجه در ساخت برج از مزایای اجرای این طرح است . ساخت این برج در مقایسه با نمونه مشابه خارجی ۴۰ درصد ارزان‌تر بوده و کیفیت آن از کالای خارجی بالاتر است.

وی افزود: قرارداد تکمیل طرح «ان جی ال» جزیره خارک شامل شیرین‌سازی و تفکیک گاز‌های همراه نفت مناطق خارک و بهرگان و فروش محصولات سنگین‌تر از اتان، سال ۹۶ میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت صنایع فراساحل (صف) امضا شد.

عباس پور گفت: بر اساس برنامه ریزی ها با بهره‌برداری از طرح ان جی ال خارک، خوراک روزانه مجتمع حداکثر برابر 300 میلیون فوت مکعب خواهد بود.

وی افزود: اجرای این قرارداد چندین مزیت نصیب کشور و صنعت نفت خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری گاز‌های همراه میدان‌های نفتی خارک و بهرگان (به ویژه میدان مشترک فروزان) و جلوگیری از سوزانده شدن این ثروت ملی، درآمدزایی برای کشور، اشتغال‌زایی و جلوگیری ازآلودگی زیست محیطی اشاره کرد.

عباس پور گفت: در طرح ان.جی.ال خارک گازهای همراه نفت که هم اکنون در میدان های نفتی خلیج فارس سوزانده می شود، به وسیله خط لوله از دریا جمع آوری شده و پس از فشارافزایی و آبگیری گاز وارد کارخانه شیرین سازی گاز (مرحله جداسازی اسید گس) و در نهایت برای فرآورش وارد کارخانه ان.جی.ال می شود.

وی گفت: با راه اندازی کامل طرح ان جی ال خارک، که هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد فلرهای این منطقه خاموش خواهد شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید