کد خبر : ۱۸,۰۲۹
۲۹ آذر ۱۳۹۹ ۲۳:۳۶
خارگ نیوز: معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر با اشاره به پرداخت ۲۳میلیارد تومان برای راه‌اندازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر‌ گفت: برای ایجاد این موزه ۴۱میلیارد تومان مصوبه شده و تاکنون ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش خارگ نیوز، نصرالله ابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم از ساخت موزه خلیج فارس بوشهر در مساحت 13 هکتار خبر داد و اظهار داشت: وسعت بنای این موزه 3 هزار و 200 مترمربع است که تجهیزات و اسناد گوناگون در 15 گالری به نمایش درآمده است.
 
23میلیارد تومان برای راه‌اندازی موزه خلیج فارس بوشهر پرداخت شد
 
وی، از افتتاح این موزه تا یک ماه آینده خبر داد و بیان کرد: برای این موزه 41 میلیارد تومان مصوب شده که 15 میلیارد تومان آن از مصوبات سفر رئیس جمهور و همین میزان هم از محل جهش تولید و مابقی از محل اعتبارات استانی و وزارت میراث فرهنگی تامین شده است.
 
معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر با اشاره به پرداخت 23 میلیارد تومان برای راه‌اندازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: این موزه که در ساختمان تاریخی سرکنسولگری انگلیس مشهور به عمارت کلاه فرنگی ایجاد شده دارای 15 گالری است.
 
ابراهیمی از ساماندهی بیش از 2 هزار آثار تاریخی در موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این موزه آثار دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس مربوط به دوران  پارینه سنگی، عیلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، دوران اسلام و معاصر ارائه شده است.
 
وی با اشاره به پایان عملیات محوطه سازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: در عملیات محوطه سازی، جانمایی ادوات نظامی دریایی و کشتی پرسپولیس نخستین ناو ایرانیان در آبراه خلیج فارس قرار گرفته است.
 
معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر موزه دریا و دریانوردی بوشهر را به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: ماکت‌ شناورهای سنتی از جمله لنج، تجهیزات پزشکی و بهداشتی کشتی‌های نظامی، تابلو آموزش گره‌های دریایی، نقشه‌های تاریخی، ماشین‌های تایپ لاتین و فارسی قدیم مورد استفاده در کشتی، انواع سنگ‌ها، صدف‌ها و موجودات دریایی در این موزه ارائه شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید