کد خبر : ۱۱,۱۵۴
۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۵۷
صید میگو از آب‌های استان بوشهر ۶۰ درصد افزایش یافت
خارگ نیوز: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان این استان در فصل صید امسال ۲هزار و ۲۹۶ تن میگو از دریا گرفتند که در مقایسه با صید سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته‌است.
به گزارش خارگ نیوز، غلامرضا جعفر ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران یادآروشد: براساس آمارهای رسمی درسال گذشته یکهزار و ۴۵۰ تن میگو از آب‌های این استان صید شده بود.  
 
وی اظهارداشت: علاوه بر شرایط مساعد آب و هوایی، همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول با اداره کل شیلات استان بوشهر در زمینه پیشگیری از فعالیت شناورهای متخلف در فصل صید ممنوع باعث شد امسال فشار بر منابع این آبزی کمتر شود و همین امر منجر به تقویت ذخایر و افزایش صید میگو شد.
 
جعفر ابراهیمی اضافه کرد: از مجموع صید میگوی امسال استان بوشهر یکهزار و ۹۹۶ تن توسط صیادان مجوز دار و ۳۰۰ تن به صورت غیر مجاز توسط شناورهای تفریحی و بدون مجوز صید شده‌است.
 
وی بیان کرد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که یکهزار و ۵۲۰ تن است، ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که یکهزار و ۴۲۸ تن است ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: جمع شناورهایی که امسال در این استان مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند است که ۳۸۸ فروند از این شمار لنج و ۳۹۴ فروند قایق است. 
 
وی افزود: میانگین قیمت میگو در سال جاری ۸۵ هزار تومان و در روزهای آخر صید حتی به ۱۲۰ هزار تومان هم رسید.
 
صید میگو در استان بوشهر براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگوی کشور مستقر در این استان و مصوبه کمیته صید از  ۱۳ مرداد آغاز و تا پایان روز ۲۷ شهریور ماه ادامه داشت.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید