کد خبر : ۷,۳۶۴
۲۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۳
آیا محدودیت‌های کرونایی در جزیره رعایت شد؟
خارگ نیوز: محدودیت های کرونایی در استان بوشهر و جزیره خارگ‌ به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است ، این محدودیت‌ها که پیشتر و در اوایل سال، بسیار بیشتر از سوی شهروندان خارگی جدی گرفته می‌شد تا حال شهرمان را خوب کند، اما امروز شاهد بی تفاوتی در امر پیشگیری از شیوع کرونا در خارگ هستیم.
به گزارش خارگ نیوز؛ باتوجه به شرایط خاص جزیره و ایاب ذهاب فراوان دریایی و هوایی به این جزیره خطر شیوع ویروس در جزیره بسیار بالا می باشد. باتوجه به محدویت جغرافیایی و امکانات محدود پزشکی در خارگ؛ در صورت شیوع این بیماری مطمنا جزیره با بحران جدی روبرو خواهد شد.
 
مشاهدات عینی حاکی است، در هفته اول اعمال این محدودیت ها چندان با استقبال جدی شهروندان در جزیره خارگ مواجه نبوده است، هنوز بسیاری از شهروندان بدون ماسک و اقلام حفاظتی در شهر آمد و شد می‌کنند، ترافیک پیاده روی و دوچرخه سواری خارگی ها و شنا در ساحل جزیره روزانه وجود دارد، پاساژها و مراکز عمده فروش مملو از افرادی است که ماسک و اقلام حفاظتی ندارند، برخی از پارک های شهری شاهد حضور خانواده ها و کودکان است. 

 

با تغییر رفتار در کرونا ، شاهد ابتلای جوانان سالم و بدون بیماری زمینه ای به این بیماری هستیم که این امر نشان می دهد در این بیماری، سن و سال، جنسیت و یا شرایط زمینه ای ملاک ابتلا نیست.

رفتار ویروس تغییر پیدا کرده و خطرناک تر شده است، به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از ۴۴ سال به ۳۹ سال و کودکان زیر ۱۰ سال تغییر یافته است.

 

بر اساس این گزارش؛ با اعلام برخی محدودیت از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، فعالیت سالن های اجتماعات، برگزاری مراسم عقد، عروسی و عزاداری، فعالیت رستوران ها، کافی شاپ، قهوه خانه ها، فست فود ها، به مدت یک هفته تعطیل بود که این موضوع بمدت یک هفته دیگر تمدید شد. 

از سوی مقامات استانی اعلام گردیده که استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی برای کارکنان و مراجعان الزامی شده و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بر اساس قانون برخورد می شود.

مطمنا بدون کمک مردم، کنترل بیماری امکان پذیر نیست و باید فرهنگ استفاده از ماسک، به فرهنگی عمومی تبدیل شود؛ در هفته گذشته که شاهد این موضوع نبودیم !

کلیدواژه ها: جزیره خارگ کرونا ویروس 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید