کد خبر : ۷۰,۸۲۰
۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۳۷
۸۰۴ هزار نفر در استان بوشهر واجد شرایط رای دهی هستند
رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات استان بوشهر ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر از جمعیت استان است.
اکبر پورات صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با قدردانی از شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر که امکان رقابتی شدن کاندیداها را فراهم کرده‌اند افزود: اکنون فضای رقابتی مطلوبی در سطح استان حکمفرما است.
 
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه اکنون در مرحله تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم گفت: تبلیغات کاندیدای انتخابات مجلس شورای آغاز شده و تا ۸ صبح ۱۰ اسفند ادامه دارد.
 
وی تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای استان بوشهر را ۱۵۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در بوشهر، گناوه و دیلم ۴۹ نفر، دشتستان ۲۸، دشتی و تنگستان ۳۵ نفر و دیر، کنگان، جم و عسلویه ۴۶ نفر در ۴ حوزه انتخابیه رقابت می‌کنند و آمار قطعی پس از مهلت انصراف که ۷۲ ساعت مانده به اخذ رأی است اعلام می‌شود.
 
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تاکنون تعداد انصرافی‌ها از کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر را ۱۴ نفر دانست و خاطرنشان کرد: احتمال افزایش انصرافی‌ها وجود دارد.
 
پورات با بیان اینکه شعبه‌های اخذ رأی استان بوشهر در ۴۶۹ حوزه شهری و ۳۱۴ حوزه روستایی مستقر می‌شود بیان کرد: ۷۸۳ شعبه اخذ رأی در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد ۵۶۰ شعبه ثابت و ۲۲۳ شعبه سیار است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تعداد واجدین شرایط در انتخابات را ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر از جمعیت استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۳۱ هزار و ۱۸۰ نفر مرد و ۳۷۲ هزار و ۹۲۷ نفر زن و در سطح استان بوشهر از مجموع جمعیت واجد شرایط ۴۲ هزار نفر رأی اولی هستند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید