کد خبر : ۶,۶۱۴
۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
آمریکا ضد حقوق بشر است اما ادعای اصلاح جهان را دارد
خارگ نیوز: امام جمعه بوشهر گفت: ماهیت آمریکا ضد حقوق بشر است و فسادها موجود در جهان مربوط به این کشور است که ادعای اصلاح جهان را دارد.
به گزارش خارگ نیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش بازخوانی جنایات آمریکا در استان بوشهر که امروز در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر برگزار شد، بیان کرد: از دیرباز شاهد یک جریان تمامیت‌خواه در تاریخ هستیم که به دنبال مصادره حقوق انسان‌ها به نفع خود است.
 
او با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با استعمار فرا نو رو به رو هستیم، تسلط بر سران دولت‌ها و کنترل افکار و حرکات مردم را از نمونه‌های بارز این روش استعماری عنوان کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: فسادی که در جهان وجود دارد، مربوط به آمریکاست که ادعای اصلاح جهان را دارد. پس وقتی صحبت از مذاکره با آمریکا به میان می‌آید یعنی امریکا باید ماهیت خود را تغییر دهد که این کار را انجام نمی‌دهد مگر آن که نابود شود.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: استعمار، قدرت محور است نه انسان محور، به همین علت ماهیت آمریکا و انگلیس ضد حقوق بشر است؛ این کشور‌ها و دیگر کشور‌های غربی دست نشانده آن‌ها مبنایشان سرمایه‌داری است و به حقوق بشر کاری ندارند به همین علت با تمام شقاوت با بشر برخورد می‌کنند.
 
او بیان کرد: در استان بوشهر نیز در سه دهه استعمارگران پرتغال،اسپانیا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا بار‌ها به بوشهر حمله کردند و جنایات بسیاری را انجام دادند و پس از آن نیز کشور‌های اروپایی، کشور‌های اقماری آمریکا شدند ترور‌ها و کودتا‌های بسیار در ایران راه انداختند و گروه داعش را تشکیل دادند.
 
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز گفت: آمریکایی‌ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جنایت علیه جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند و حمایت از تجزیه طلبان، اعمال فشارها و تحریم‌ها، حمایت از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، ایجاد کودتاهای مختلف، بمباران مراکز نظامی و اقتصادی و حمله به سکوهای نفتی و شناورهای نظامی و اقتصادی، به شهادت رساندن مسافران هواپیمای مسافربری، ایجاد اغتشاش داخلی و کشاندن مردم به کف خیابان در مقاطع مختلف از جمله فتنه ۸۸، و جلوگیری از دسترسی مردم ایران به فناوری‌های جدید از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای برخی از این جنایت‌ها و تجاوزها به حقوق جمهوری اسلامی ایران است.
 
سردار علی رزمجو افزود: امریکایی‌ها برخی از جنایت‌های خود را علیه کشورمان در محدوده استان بوشهر شکل دادند که یکی از آن‌ها حضورشان در مرزهای کشورمان در خلیج فارس بود که دریادلان بوشهری در مهر ۶۶ با آن‌ها رو در رو نبرد کردند و در این نبرد شهید نادر مهدوی و یارانش به شهادت رسیدند و دیگری در ۲۲ دی ۹۴ اتفاق افتاد و آن‌ها تا سه مایلی جزیره فارسی آمدند و حتی می‌خواستند به مرزهای هوایی نیز تجاوز کنند و بیایند با بالگرد نظامیانشان را ببرند که با توجه به توان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه عقب کشیدند.
 
او تاکید کرد: آمریکایی‌ها با تمام جنایت‌هایی که کردند نتوانستند به هدفشان که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود دست یابند، و اکنون ایران با عزت، اقتدار و شکوه بیش از پیش به مسیر خود ادامه می‌دهد.
 
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: آمریکا صدها هزار جنایت انجام داده که مستندات آن وجود دارد، و جالب است که با وجود آن‌‌ها ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید