کد خبر : ۴۷۰
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۲۸
رئیس هیئت کوه‌نوردی خارگ از اجرای موفق پروژه ققنوس توسط دو کوهنورد جزیره خارگ و صعود به ۳۱ قله مرتفع کشور خبر داد.
محمدرضا دشتی‌زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صعود دو کوهنورد خارگی به ۳۰ قله مرتفع کشور اظهار داشت: پروژه ققنوس یکی از پروژه‌های شاخص فدراسیون کوه‌نوردی است که تاکنون ٨٠ نفر موفق به پایان رساندن این پروژه ملی شدند و در استان بوشهر برای اولین بار از جزیره خارگ یک خانم و آقا موفق شدند این پروژه را به پایان برسانند.


وی اضافه کرد: در حوزه همگانی با یک برنامه ریزی خاص به نام جزیره نوردی در جزیره خارگ ورود کردیم که از ابتدا فعالیت این هیئت تاکنون در ٧۵ هفته برنامه جزیره نوردی با حضور اهالی جزیره خارگ برگزار کرده‌ایم.


دشتی‌زاده با اشاره به هزینه‌های بالای مالی این رشته خاطرنشان کرد: ما توانستیم ٣٧ کوه نورد را در جزیره متولد کنیم که تاکنون این ٣٧ کوه نورد بیش از ١٧٠ میلیون تومان از منابع مالی خود هزینه کرده‌اند و این موضوع مطمئنا در ورزش خارگ بی‌سابقه است و این نشان از عزم و علاقه این کوه نوردان به رشته در جزیره است.


وی بیان کرد: همچنین چندین کارگروه عملیاتی در هیئت کوه نوردی خارگ ایجاد کردیم که مهمترین آنها کارگروه محیط زیست بود که اقدامات بسیار خوبی در حوزه محیط زیستی جزیره خارگ صورت گرفته است.







رئیس هیئت کوه‌نوردی جزیره خارگ افزود: دو سال پیش تصمیمی در سطح جزیره خارگ توسط اداره ورزش و جوانان گرفته شد که هیئت کوه نوردی در جزیره خارگ راه اندازی شود؛ نیاز ورزش در جزیره خارگ بصورت ویژه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی احساس می‌شود.


وی افزود: در آذر ٩۵ که هیئت را تحویل گرفتیم مبنا را بر داشتن برنامه ریزی مدون قرار دادیم و مقرر شد از روزمرگی فاصله بگیرم و از خوشنامان جزیره در حوزه استفاده کردیم، در چهار حوزه برنامه های خود را آغاز کردیم.


دشتی‌زاده گفت: در حوزه اول بحث سنگ نوردی بود که تا کنون ٢٠ نفر بصورت حرفه‌ای و در سطح ملی در حال فعالیت هستند، حوزه دوم صعود به قله های کشور بود که تاکنون ۶٠ صعود صورت گرفته است که ١۶ صعود بصورت تیمی بوده و یک صعود تیمی از سوی کوهنوردان خارگی به یکی از قله های کشور ارمنستان داشتند و مطمئنا با توجه به شرایط و اقلیم جغرافیایی خارگ قابل توجه است.


رئیس هیئت کوه‌نوردی جزیره خارگ افزود: عمده فعالیت خود را بر حضور بانوان جزیره خارگ در این رشته قرار دادیم و توانستیم در یک زمان کوتاه ١٢ نفر بانو را به صورت حرفه‌ای وارد این رشته کنیم و اکثر این بانوان در حال به اتمام رساندن پروژه های ملی این رشته هستند.


وی اظهار داشت: در حال برنامه ریزی در حوزه قهرمانی در رشته سنگ نوردی برای سال ٩٧ هستیم و برنامه ویژه‌ای داریم و قصد حرفه‌ای شدن و رسیدن به مقام های کشوری را داریم.


دشتی‌زاده افزود: در شش ماهه اول سال ٩٨ دومین صعود خارجی کوه نوردان خارگ به یکی از قله های کشور ترکیه خواهد بود، در طی سال های ٩۶ و ٩٧، ١۶ دوره عمومی و تخصصی در حوزه کوه نوردی خارگ برگزار شده که ٢٩٠ نفر دوره در این کلاس ها شرکت کرده‌اند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید