کد خبر : ۴۴۷
۸ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۰۷
رییس اداره حفاظت محیط زیست خارگ از اجرای طرح جنگلانه درجزیره خارگ خبر دادو گفت:حفظ عرصه‌های طبیعی باید به یک دغدغه برای تک تک افراد جامعه تبدیل شود.
مرتضی مخلوعی گفت: جنگلانه یک طرح داوطلبانه است که برای پنجمین سال متوالی در سراسر کشور به صورت یک طرح ملی در ۳۰ آذرماه اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: در خارگ نیز در روز هفتم دی ماه تعدادی از فعالین اجتماعی با کاشت تعدادی نهال بومی جزیره به این طرح پیوسته و حساسیت خود را به احیاء جنگل و درختان با این اقدام نهادینه نمودند.



مخلوعی اظهار داشت: همچنین در این مراسم محوطه باغ تاریخی- تفریحی بصیرون(باغ پیرمرد) که در فصول سرد سال به صورت تالاب فصلی درآمده و محل زمستان گذرانی پرندگان بوده و همچنین یکی از محل های اصلی تفریح مردم در روزهای تعطیل می باشد، به صورت کامل پاکسازی شد.

وی حفظ جنگل را حفظ زمین و زندگی می‌داند و اظهار می‌کند: جنگل یک سرمایه ملی است و باید برای حفظ آن تمام تلاش ممکن را به کار گرفت.

مخلوعی یادآور شد: تمامی ما وظیفه داریم در فرهنگ سازی هر چه بهتر حفظ جنگل برای جامعه و فرزندان خود و نسل آتی تلاش کنیم تا این سرمایه ملی که نتیجه سال‌ها حیات است به هدر نرود .



رییس اداره حفاظت محیط زیست خارگ حفظ جنگل‌ها و مراتع را نیازمند یک اندیشه پایدار می‌داند و می‌گوید: حفظ عرصه‌های طبیعی باید به یک دغدغه برای تک تک افراد جامعه تبدیل شود.

مخلوعی ادامه می‌دهد: هر یک از ما باید به این مرتبه برسیم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا نعماتی همچون جنگل را در اختیار انسان قرار بدهند.

مخلوعی در پایان از همه فعالین اجتماعی، ارگان های دولتی و کسانی که به طرق مختلف در این طرح همکاری نموده اند، تشکر و قدردانی نمود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید