کد خبر : ۴۴۵
۸ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۰۳
جانشین نیروی دریایی ارتش گفت: ما برای اینکه صادرات نفت از جزیره خارک برای یک‌روز هم متوقف نشود، دو فروند فریگیت‌های خود را تقدیم کردیم و آن‌ها برای همیشه در آب‌های خلیج فارس آرام گرفتند.
امیردریادار تورج حسنی مقدم در شب خاطره دریادلان شرقی که در منطقه سوم ولایت نیروی دریایی ارتش در کنارک برگزار شد اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش نگذاشت در دوران 8 سال دفاع مقدس حتی برای روز صادرات و واردات کشور تعطیل شود.

وی افزود: نیروی دریایی در دفاع مقدس 10 هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش ایرانی را از خلیج فارس، تنگه هرمز تا بندر امام و خارک اسکورت کرد؛ موقعی که شناورهای عراقی از ام‌القصر و خور عبدالله خارج می‌شدند و زمانی که از سکوهای البکر و المیه عراق شناورهای ما را با موشک هدف قرار می‌دادند، این اسکورت کاروان بود که رشادت می‌کرد تا برای یک‌روز هم صادرات و واردات تعطیل نشود.


جانشین نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما برای اینکه صادرات نفت از جزیره خارک برای یک‌روز هم متوقف نشود، دو فروند فریگیت‌های خود را تقدیم کردیم و آن‌ها برای همیشه در آب‌های خلیج فارس آرام گرفتند.


حسنی مقدم با بیان اینکه شهدا با رشادت‌‌های خودشان چهره جمهوری اسلامی ایران را در مجامع بین‌المللی درخشان کردند، تصریح کرد: ایستادگی، مقاوت و حضور در صحنه سه راهبرد مشخص ماست و استکبار جهانی امروز به‌هیچ عنوان نمی‌خواهد جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کند و به هر طریقی شده می‌خواهد پیام خودش را به ما برساند و ما را تهدید کند.


سیستان و بلوچستان| 300 شب خاطره دفاع مقدس برگزار شدسیستان و بلوچستان| شب خاطره دریادلان مشرقی به روایت تصویرمراسم شب خاطره یادبود شهدای عملیات کربلای 4 و 5 در کرمان برگزار شد

وی با بیان اینکه استکبار مدام به‌دنبال جنگ‌افزوی در منطقه است، افزود: با حضورناوگان پنجم خودش در منامه بحرین به‌ هر نحوی شده می‌‌خواهد به‌عنوان یک بازیگر منطقه‌ای در برابر مقابل ایران بیاستد و ناتوی عربی را که توسط عربستان، امارات و اسرائیل حمایت می‌شود علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کند.


جانشین نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در این شرایط ما باید روز به روز بر بنیه‌ خود افزایش دهیم گفت: الان ناوگروه ما دو هزار کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی ایران در خلیج عدن با ماموریت استحکام بخشیدن به بخش دیپلماسی کشور، ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی و هم‌چنین کنترل کشتیرانی و برقراری امنیت شناورهای ایران در خلیج عدن دریای عمان و اقیانوس هند در حال گشت‌زنی است.


حسنی مقدم خاطرنشان کرد: شناورهای ما با اتکا به نیروهای بومی و توان داخلی و بدون عقبه ماموریت‌های خودشان را انجام می‌دهند؛ اهل فن می‌دانند اعزام شناور به دریا برای سه ماه شوخی نیست؛ شناورهای آمریکایی بعد از یک‌ ماه، دو ماه دریانوردی در یک بندر پهلوگیری می‌کنند تا اشکالات فنی را برطرف کنند و تجدید قوا کنند اما ما مداوم سه‌ ماه با اتکا به توان داخلی و فرزندان ایران دریانوردی می‌کنیم تا منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های اقیانوس هند تامین شود.


هشتمین شب خاطره مشترک نیروی دریایی ارتش و حوزه هنری انقلاب اسلامی در کنار ناوشکن نقدی نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم دریایی نبوت در کنارک سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید