کد خبر : ۴,۳۴۲
۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۵۱
احمد شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خارگ نیوزاظهار کرد: با توجه به کمبود تولید انرژی برق در سال قبل و ایجاد خاموشی‌های متعدد، با همت و پیگیری مسئولین استان و بخش ویژه خارگ، با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث نیروگاه ۱۵ مگاوات دیزلی انجام شد.
 
وی اضافه کرد: این نیروگاه به‌زودی به بهره برداری خواهد رسید که مجموع توان تولیدی به ۳۰ مگاوات خواهد رسید که نسبت توان تولیدی به توان مصرفی ۲.۵ برابر می‌شود که نشان دهنده پایداری در تولید برق است.
 
رئیس اداره برق خارگ به اشاره بخش توزیع افزود: با اجرای ۱۵ طرح برق‌رسانی و اصلاح شبکه از بودجه داخلی شرکت توزیع با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال پروژه‌های ذیل اجرا و به بهره‌برداری رسید و زمینه برق‌دار کردن ۱۵۰ متقاضی جدید و تقویت برق دیگر مشترکین شده است.
 
وی تصریح کرد: احداث ۲ هزار و ۲۴۹ متر شبکه فشار ضعیف زمینی و برداشت ۸۵۰ شبکه ضعیف هوایی، احداث شش اصله پایه روشنایی معابر دو طرفه، احداث ۳۰۰ متر شبکه متوسط زمینی، برداشت یک‌دستگاه پست هوایی و احداث پست زمینی ۸۰۰ کا.و.آ به جای آن، احداث یک دستگاه پست کمپکت ۸۰۰ کا.و.آ، با تحویل گرفتن ۳ دستگاه ترانس ۱۲۵۰ کا.و.آ تعداد ۸ دستگاه ترانس از ظرفیت کم به ظرفیت بالا ارتقا داده شد.
 
تعمیر و اصلاح روشنایی معابر
 
شجاعی در مورد پروژه‌های هفته دولت خارگ گفت: پروژه قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت ۹۶ با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات داخلی شرکت توزیع تامین اعتبار و مصالح آن تحویل گرفته شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: احداث پست کمپکت هزار کا.و.آ با ۳۰ متر شبکه متوسط زمینی و ۶۰۰ متر شبکه ضعیف زمینی که باعث تقویت برق حدود ۷۰ خانوار خواهد شد.
 
رئیس برق خارگ یادآور شد: طرح‌های متعدد دیگری نیز برای برق‌دار کردن متقاضیان و اصلاح شبکه و تقویت برق در دستور کار داریم که در صورت فراهم شدن زمین برای نصب پست برق و اختصاص بودجه لازم اجرایی خواهد شد.
 
وی گفت: مشکل اصلی که در شبکه توزیع با آن مواجع هستیم و پیگیری‌های متعددی نیز صورت گرفته ولی هنوز بودجه خاصی اختصاص داده نشده است و می‌طلبد که مسئولین حتما به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، تعویض کابل‌های روغنی از نیروگاه به سمت شهر است که بودجه‌ای در حدود ۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.
 
شجاعی افزود: هم‌اکنون که با احداث نیروگاه جدید مشکل تولید حل خواهد شد باید زمینه انتقال انرژی از نیروگاه به مصرف کننده با احداث شبکه جدید در برنامه قرار گیرد و با اختصاص بودجه مورد نظر عملیاتی شود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید