کد خبر : ۴۳۴
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۲۲:۵۳
جشن پایان طرح سی و سه روزه آموزش روخوانی قرآن کریم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدارس منطقه برگزار شد.
در این جشن که با حضور امام جمعه خارگ، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و معلمان مدرسه ابتدایی شهدا، دانش آموزان پایه سوم و والدین ایشان به صورت نمادین در سالن باشگاه ملوانان خارگ برگزار شد، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ گفت: طرح سی و سه روزه آموزش قرآن که یکی از طرح های وزارتی است در آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در دبستان های خارگ شروع و به مدت سی و سه روزکاری اجرا شده است.


برمک ضمن تبریک این موفقیت به دانش آموزان اظهار داشت: تقویت روخوانی و روانخوانی قرآن، آشنایی با قرائت زیبای ترتیل، آشنایی با برخی از داستان ها و فعالیت های مربوط به فرهنگ قرآنی، و تقویت علاقه و انس به قرائت مستمر و روزانه ی قرآن کریم از اهداف طرح 33 روزه است.


وی افزود: به موجب این طرح دانش آموزان در 19روز نخست اجرای این طرح، ضمن آموزش قواعد روخوانی، مهارت کافی در به کار بردن این قواعد در روخوانی عبارات و آیات قرآنی به دست می‌آورند و در 14روز باقی مانده با تمرین کافی به توانایی روانخوانی آیاتی از قرآن دست پیدا می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ بیان کرد: آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن در این طرح برعهده آموزگاران پایه سوم ابتدایی است و به منظور ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای آموزگاران پایه سوم ابتدایی در آموزش قرآن در سال‌های قبل دوره‌‌های متعددی برگزار شده است.


وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز سند برنامه درسی ملی، از مهم‌ترین مأموریت و وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه‌های لازم برای دستیابی همه دانش‌آموزان به مهارت صحیح‌خوانی قرآن است.


برمک تصریح کرد: طبق اهداف مصوب، انتظار می‌رود دانش‌آموزان در پایان دوره ابتدایی بتوانند قرآن را صحیح بخوانند. لازمه دستیابی به این هدف آن است که دانش‌آموزان حداقل در پایه سوم توانایی روخوانی قرآن را به‌ دست آورده باشند.


در ادامه امام جمعه خارگ خطاب به دانش آموزان گفت: حال که خداوند عنایت قرائت صحیح قرآن را شامل حالتان کرده است می بایست به طورکامل دستورات قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهید و به آن عمل کنید.


وی افزود: برای اینکه کودکان از اول مومن تربیت شوند لازم است پدران و مادران خود را مکلف نموده که فرزندان را به خدا متوجه کنند و آنان خداپرستی و تعالیم دینی را بیاموزند. و از طرفی خداوند دستور داده است که اطفال را به نماز و خواندن قرآن تشویق کنند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید