کد خبر : ۴۳۲
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۲۲:۵۱
طرح یک ساعت با محیط بان در جزیره خارک اجرا شد.
مرتضی مخلوعی رییس اداره حفاظت محیط زیست خارک عنوان کرد: در راستای برگزاری طرح یک ساعت با محیط بان و در ادامه سال های قبل این طرح مجددا در مدارس خارگ آغاز شد. در این برنامه که با مشارکت پرسنل اداره حفاظت محیط زیست، دانش آموزان مدرسه شهید رزمجو خارگ برگزار گردید از نقش دانش آموزان و پرسنل آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست بحث شد. همچنین در این برنامه دانش آموزان با مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست در استان بوشهر و حیات وحش جزیره خارگ آشنا شدند.


مخلوعی در این برنامه عنوان کرد: نقش پررنگ دانش آموزان در حفاظت و حراست از محیط زیست و همچنین اشاعه این فرهنگ در بین خانواده هایشان بسیار حائز اهمیت است. همچنین در ادامه از اینکه دانش آموزان نسبت به مسائل محیط زیست پیرامون خود مسئولیت پذیر باشند نیز صحبت شد و از آنان خواسته شد تا با احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست در حفظ و حراست از محیط زیست کوشا بوده و بتوانند آینده ای روشن را برای محیط زیست کشور رقم بزنند.



همچنین در این برنامه دانش آموزان با وظایف یک محیط بان و جذابیت ها و حساسیت های شغلی محیط بانان نیز آشنا شدند. از نکات بارز این طرح می توان به مشارکت دانش آموزان در بحث ها و اظهارنظر در موضوعات زیست محیطی اشاره کرد و اینکه خیلی از دانش آموزان حاضر به همکاری های داوطلبانه با محیط زیست بودند نیز از نکات مهم این برنامه بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید