کد خبر : ۴۱۲
۳۰ دی ۱۳۹۷ ۲۲:۲۸
اتصال کابل‌های جدید برق کارخانه درود ۲، منیفولد بارگیری و آزمایشگاه نفت، به همت کارکنان واحد نوسازی و تعمیرات منطقه خارک انجام شد و بار انرژی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید این منطقه با موفقیت انتقال یافت.
با تکیه بر توانمندی نیروهای واحد برق از مجموعه واحدهای نوسازی و تعمیرات منطقه خارک، برنامه اتصال کابل‌های جدید برق کارخانه درود ۲، منیفولد بارگیری و آزمایشگاه نفت و همچنین تغییر و انتقال بار انرژی برق از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید اجرا شد و با موفقیت پایان یافت.


با توجه به انجام کابل‌کشی و نصب تجهیزات لازم در نیروگاه جدید منطقه خارک و انتقال بارهای مصرفی انرژی و در پی بروز اتصال کوتاه در مسیر کابل مربوط به مصارف کارخانه درود ۲، آزمایشگاه و انشعابات بارگیری، واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه خارک با هماهنگی لازم اقدام به تغییر مسیر برق‌رسانی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید کرد.


به این منظور پس از برگزاری جلسات فنی و بررسی همه‌جانبه برای جلوگیری از افت تولید نفت و بروز خسارات غیرمترقبه با کمترین زمان خاموشی از طریق دو رشته کابل موجود در پروژه نیروگاه جدید، همکاران واحد نوسازی و تعمیرات منطقه با اختصاص کلیدهای مجزا، مصرف‌کننده‎های یادشده را به نیروگاه جدید متصل کردند.


همچنین در ادامه اقدام‎های فنی تعمیراتی با تکیه بر دانش همکاران واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه خارک، سامانه کنترل و حفاظت الکتریکی کلید Incoming کارخانه درود ۲ که سال‎ها با اشکال مواجه بود، عیب‎یابی و رفع اشکال شد و با انجام محاسبات فنی و مهندسی، پارامترهای رله‎های حفاظتی از قبیل (Over current، Under voltage، Over Voltage) تنظیم شد و کلیدهای موردنظر با ضریب اطمینان بالا در سرویس قرار گرفت.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید