کد خبر : ۳۹,۶۱۶
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۰۰
حل ۵ مشکل محوری بافت تاریخی بوشهر در دستور کار قرار می‌گیرد
خارگ نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر گفت: حل پنج مشکل محوری بافت فرهنگی تاریخی بوشهر در دستور کار شورا و شهرداری قرار می‌گیرد.
به گزارش خارگ نیوز، خدیجه گرشاسبی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر درششمین نشست مردمی شورا نیز مسجد شیخ سعدون بیان کرد: در ششمین نشست مردمی شورا در مسجد شیخ سعدون در قالب پویش ۴۸ماه خدمت ۴۸ جلسه پاسخگوی در ۴۸ مسجد اظهار کرد: بافت فرهنگی تاریخی ما از قبل انقلاب تا کنون از محورهای ایام عزاداری ماه محرم و صفر بوده است و برگزاری برخی جشن‌ها و دورهمی‌ها در کافه‌های این بافت باعث نارضایتی‌های شده که ضرورت دارد مسئولین متولی امر به موضوع رسیدگی کنند.
 
او افزود: ما مخالف موسیقی و شادی نیستیم، اما باید برنامه‌ها ساماندهی شده و با رعایت شئونات اسلامی باشد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا عنوان کرد: ایجاد نشاط در بافت فرهنگی تاریخی یکی از اهداف وبرنامه‌های مدیریت شهری است که برنامه‌های در دست اقدام است.
 
گرشاسبی ادامه داد: شورا و شهردار انقلابی در زمینه مسائل فرهنگی برنامه‌های بسیار خوبی دارند که سازمان فرهنگی شهرداری می‌تواند درمناسبت‌های مذهبی و اعیاد با برگزاری برنامه‌های شاد برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نشاط و شادابی خوبی فراهم کند چرا که به دنبال شادی، اجتماعی سالم که دارای حفظ شئونات اسلامی وارزش‌های دینی است نرخ امید به زندگی افزایش خواهد داد وانحرافات نسل جوان وافسردگی جامعه کاهش می‌یابد
 
 بااخذ مجوز شورای ترافیک مشکل میدان  انقلاب حل شود 
 
عضو شورای شهر بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به مشکلات میدان انقلاب درخواست دارم  شهرداری بااخذ مجوز از شورای ترافیک این میدان را اصلاح کند.
 
عبدالخالق برزگرزاده در ششمین نشست مردمی شورا در مسجد شیخ سعدون تاکید کرد: در تفصیلی میدان انقلاب و  خیابان انقلاب پیاد راه دیده شده است که  بعد از احداث سنگفرش خیابان و میدان  انقلاب قرار بود طرح پیاده راه  اجرا شود که با درخواست کسبه این خیابان طرح لغو شد.
 
او در پایان گفت: در زمان اجرا طرح اصلاح میدان انقلاب از مخالفین بودم ولی این طرح اجرا شد و همکنون از شهردار درخواست دارم نسبت به اصلاح میدان انقلاب با اخذ مجوزهای لازم اقدام کند.
 
۴ سال آینده تحولات خوبی در بافت تاریخی بوشهر  اتفاق می‌افتد 
 
رئیس کمیسیون عمران شورا هم در این نشست عنوان کرد:  در چهار سال آینده تحولات خوبی در بافت فرهنگی تاریخی بوشهر اتفاق می افتد.  
 
وحید نیک روش گفت: مسائل و مشکلات عمرانی، شهرسازی و خدمات شهری احصاء شده و بر اساس توان‌مالی شهرداری در حال اولویت بندی  جهت حل آنها هستیم.
 
وی در ادامه افزود: در چهار سال آینده با اعتباراتی که برای بافت اختصاص می دهیم  تحولات خوبی در بافت اتفاق می افتد و انتظار داریم ادارات  راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاههای خدمات رسان مشارکت جدی در امر ایجاد زیرساختها و بهسازی بافت داشته باشند.
 
نیک روش بیان کرد: یکی از مشکلات جدی بافت نداشتن طرح تفصیلی است که درخواست دارم اداره کل میراث فرهنگی اقدامات لازم جهت تصویب طرح جامع بافت در شورای عالی معماری و شهرسازی انجام دهد.
 
حل مشکل محلات از اولویتهای اصلی شورا است 
 
نایب رئیس شورای شهر بوشهر هم در این نشست گفت: حل مشکل محلات شهر به ویژه محلات کم برخوردار از اولویتهای اصلی شورا است.
 
دکتر شهناز پولادی بیان کرد: شورای ششم محوریت محلات را مساجد می بیند و تا کنون شش نشست مردمی شورا در قالب پویش ۴۸ ماه خدمت در ۶مسجد شهر بوشهر برگزار شده است 
 
او در ا دامه افزود: تمامی مسایل و مشکلان پنج محله قبلی که نشست های شورا در آنها برگزار شد احصا شده و حتی پیرامون سایر مسائل و مشکلات خارج از وظایف شهرداری در محلات نشستی در فرمانداری بوشهر با حضور دستگاههای خدمات رسان و نمایندگان محلات برگزاری و مسائل و مشکلات آنها بررسی شد و مقرر شد در یک باره زمانی معین این مشکلات حل شود.
 
نایب رئیس شورا در پایان گفت: در بودجه سال آینده قطعا توجه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار خواهیم داشت و انشالله در چهار سال شورای ششم شاهد تحولات جدی در همه محلات شهر باشیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید