کد خبر : ۳۷,۴۹۸
۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۳۰
رئیس پلیس فتا گلستان نسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران از عناوین برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی هشدار داد.
سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان گفت: مجرمان سایبری با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.
 
این مقام انتظامی گفت: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی کد ارسالی به شماره تماس آن‌ها را دریافت کرده و پس از فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به‌حساب آن‌ها دسترسی پیداکرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به‌صورت اینترنتی می‌کنند.
 
سرهنگ پرسا هشدار داد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه کنند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابر بانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت‌بانکی و کد‌های دریافتی از طریق پیامک نیست و این‌گونه تماس‌ها قطعاً کلاهبرداری است.
 
او افزود:کاربران برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره‌ حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیر خودداری کنند.
 
رئیس پلیس فتا استان یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری راه ارتباطی شهروندان محترم با کارشناسان پلیس فتا برای پاسخگویی به سؤالات و دریافت گزارشات است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید