کد خبر : ۳۵,۵۰۷
۱۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۱
نیروی دریایی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد
خارگ نیوز: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد.
به گزارش خارگ نیوز،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست با فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: با توجه به وجود مرزهای دریایی استان بوشهر و وجود ساحل و کرانه طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه در استان ساحلی بوشهر اجرا شود.
 
وی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانش‌بنیان، جهادی و ولایی نیروی دریایی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتدار و صلابت هر نظام قدرت دریایی است.
 
امام‌جمعه بوشهر گفت: عملیات‌های نیروی دریایی ارتش در دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی درخور تحسین و غرورآفرین است.
 
وی بیان کرد: مدیریت دریایی هر کشور نشان از صلابت و اقتدار آن کشور است و کشورهایی که از این توانمندی بی‌بهره هستند دچار چالش و ضعف هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خلیج‌فارس کانون تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است به‌گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و نظامی جهان در حوزه خلیج‌فارس است.
 
صفایی بوشهری بابیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران در مدیریت دریا از توانایی بالایی برخوردار است گفت: تدوین سند و طرح جامع دریانوردی ضروری است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: تولید اقتصاد دریا پایه، امنیت دریایی و حمایت از حوزه پیشرفت دریا محور در کشور امری مهم و ضروری است.
 
صفایی بوشهری بابیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد، افزود: دریا بخش اصلی پیشرفت اقتصادی کشور است و اقتصاد تولید محصولات دریا پایه در سواحل و فراساحل نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.
 
وی اضافه کرد: اقتصاد دریا پایه در ایران کمتر از دو درصد است که با اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید این ظرفیت افزایش یابد.
 
امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: خودکفایی در تولید تجهیزات و رسیدن به مرجعیت امری مهم است که ایجاد دانشگاه دریایی ارتش بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت باید موردتوجه قرار بگیرد.
 
صفایی بوشهری توجه به ایجاد دانشکده دریایی، مرکز تولید محصولات دریایی دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز تولید محصولات دریایی بر اساس ظرفیت‌های دریایی کشور باید موردتوجه قرار بگیرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: توان و قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و دیپلماسی دریایی ارتقاءیافته که حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید