کد خبر : ۳۴,۵۶۹
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۰۰
آغاز انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس بوشهر/ ۹۹.۵ درصد فرهنگیان یک نوبت واکسن کرونا زدند
خارگ نیوز: انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان بوشهر همزمان با سراسر کشور آغاز شده و در حال اجرا است.
به گزارش خارگ نیوز، اسد حصیری معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم آغاز انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان بوشهر در دبستان کوثر اهرم، گفت: واکسیناسیون فرهنگیان استان به عنوان اولین گام مهم برای بازگشایی مدارس، با واکسینه شدن ۹۹/۵ درصد از فرهنگیان در مرحله اول و ۷۰ درصد در مرحله دوم به خوبی انجام شده است.
 
او ادامه داد: هماهنگی با دانشگاه علوم پژشکی برای بهره‌مندی از ظرفیت مراکز جامع سلامت و نشست با استانداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های بومی دومین گام در راه ایمن‌سازی مدارس به شمار می‌رود.
 
معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر اقناع‌سازی خانواده‌ها را سومین گام مهم برای بازگشایی مدارس دانست و عنوان کرد: باید خانواده‌ها را در مرحله اول برای واکسینه شدن اولیا و در مرحله دوم فرستادن فرزندانشان به مدرسه در صورت شرایط مساعد و ایمن، تشویق کنیم.
 
حصیری افزود: با توجه به کاهش سن واکسیناسیون در استان امیدواریم تا اوایل مهر اولیا دانش‌آموزان به ویژه اولیاء دانش‌آموزان ابتدایی واکسینه شوند.
 
او استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان برای اقناع‌سازی خانواده‌ها را ضروری دانست و گفت: اگر چه این تشکل از سالیان گذشته وجود داشته است، اما تجریه نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم از ظرفیت این نهاد مهم به خوبی استفاده کنیم.
 
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: نزدیک دو سال است که آموزش به صورت مجازی صورت گرفته است و والدین و دانش آموزان از فضای واقعی آموزشگاه به دور بوده‌اند.
 
بهرام مُغدانی از اصحاب رسانه، نهاد‌ها و مسئولین محلی خواست، آموزش و پرورش را برای آگاهی بخشی، اقناع افکار عمومی و مشارکت خانواده‌ها در بازگشایی مدارس یاری کنند.
 
او افزود: انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان امسال از ۲۵ شهریور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شروع شده است و تا پایان مهر و هفته پیوند اولیا و مربیان ادامه می‌یابد.
 
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ باید ۲ هزار انجمن اولیا و مربیان با ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر عضو انتخاب شوند.
 
مغدانی بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات زود هنگام انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان، شنیدن صدای والدین از سوی نمایندگان آنان در انجمن اولیا و مربیان مدارس، برای تصمیم‌گیری مناسب مسئولان در زمینه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.
 
او گفت: صدای مخاطبان در یکی از بخش‌های برنامه فصل فردا متعلق به آموزش‌وپرورش در صدا و سیمای استان از اول مهر فعال می‌شود که اولیا می‌توانند از این طریق با آموزش و پرورش در ارتباط باشند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید