کد خبر : ۳۴,۴۲۹
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ۲۰:۰۵
امروز آخرین زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر/ کمترین صید در کنگان ثبت شد
خارگ نیوز: صید میگو که از ۱۲ مرداد در آب‌های استان بوشهر آغاز شده بود، ساعت ۲۴ امروز پایان می‌یابد و از بامداد جمعه ۲۶ شهریور صید ممنوع است.
به گزارش خارگ نیوز، صید میگو که از ۱۲ مرداد برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌ها در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر آزاد بود، پس از ۴۴ روز امروز به پایان می‌رسد.
 
بهزاد حیدری معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر ساعت ۲۴ امروز(پنجشنبه ۲۵ شهریور) را پایان زمان صید میگو عنوان کرد و گفت: با پایان یافتن زمان صید، فعالان این حوزه باید تجهیزات صیادی ویژه صید میگو را از شناور‌ها تخلیه و به ساحل منتقل کنند.
 
او با اشاره به اینکه از بامداد فردا(جمعه ۲۶ شهریور) صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است، افزود: فصل صید امسال در این استان ۴۴ روز شد.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر آماری از ۳۶ روز صید میگو در استان ارائه داد و اعلام کرد: در این مدت هزار و ۷۰۰ تن میگو صید شد و بیشترین صیددر آب‌های اطراف بندر بوشهر و کمترین میزان در آب‌های بندر کنگان به ثبت رسید.
 
حیدری با اشاره به مشارکت ۸۴۶ فروند لنج و قایق برای صید میگو در استان بوشهر بیان کرد: برای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از وارد شدن خسارت به زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس، صید میگو با کشتی ممنوع است.
 
فصل صید میگو در استان بوشهر سال ۱۳۹۹، از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و ۱۵ مرداد برای لنج‌ها آغاز شد و تا ۲۷ شهریور و به مدت ۴۵ روز ادامه داشت.
 
پارسال صیادان بوشهری ۲ هزار و ۲۲۶ تن میگو صید کردند.
 
میگو از آبزیان کف‌زی است که به روش ترال یا کف‌روب صید می‌شود. با توجه به اینکه صید ترال در طول سال ممنوع است پس از پایان صید میگو، صید به روش ترال جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگیری قضائی قرار می‌گیرند.
 
در صید ترال، همه نوع آبزی شامل بالغ و نابالغ صید می‌شود و آبزیان که مصرف غذایی ندارند دور ریخته می‌شوند.
 
این روش به تنوع زیستی و زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس و چرخه غذایی دیگر آبزیان آسیب وارد می‌کند و سبب انقراض گونه‌های زیستی دریا می‌شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید