کد خبر : ۳۴,۴۲۷
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۰۱
تدابیر ویژه برای حل مشکلات نخل‌داران دشتستان اندیشیده شود
خارگ نیوز: آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به مشکلاتی مانند کمبود آب کشاورزی و فروش نرفتن خرما در دشتستان، از مسئولان خواست برای حل این مسائل تدابیری ویژه بیندیشند.
به گزارش خارگ نیوز،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بازدید از برخی نخلستان‌های بخش بوشکان دشتستان و دیدار چهره به چهره با برخی نخل‌داران، از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شد و دستور پیگیری داد.
 
او یکی از مشکلات مهم  نخل‌داران را کمبود آب کشاورزی برشمرد و بیان کرد: خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی مشکلاتی را در حوزه تأمین آب ایجاد کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خشکسالی‌ و تامین نشدن آب مورد نیاز را در کیفیت و کمیت محصول کشاورزی اثرگذار دانست و افزود: مسئولان مرتبط باید به راهکار‌های لازم برای تامین آب کشاورزی به‌ویژه ساخت سد‌های کوچک توجه کنند.
 
او، تغییر سامانه آبیاری از غرق آبی به قطره‌ای و استفاده از روش‌های دیگر آبیاری نوین را راهکاری مهم در حل مشکل کمبود آب کشاورزی عنوان کرد.
 
امام جمعه بوشهر روستای شلدان دشتستان را بسیار زیبا و تاریخی دانست و افزود: این روستا کمبود‌های بسیار زیادی در زمینه تامین آب کشاورزی و آشامیدنی دارد که لازم است دولت و نهاد‌های حمایتی حضور فعال در این روستا داشته باشند و خدمتگزار مردم باشند.
 
صفایی بوشهری با اشاره به مشکلات کشاورزان دشتستان برای فروش خرما، بیان کرد: در طول سال‌ بخشی از محصول نخلستان‌های این شهرستان به فروش نمی‌رسد و در انبار‌ها می‌ماند که باید با مدیریت بازرگانی قوی در حوزه ملی و فراملی، مشکلات کشاورزان برطرف شود و تدابیری ویژه برای خرید تضمینی خرمای دشتستان صورت گیرد.
 
او همچنین  از مسئولان خواست با استقرار صنایع فرآوری خرما برای ایجاد ارزش افزوده این محصول، زمینه تحقق مطالبات کشاورزان دشتستان را فراهم کنند.
 
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید قدردان مردم باشند، عنوان کرد: کشاورزان نقش مهمی در اقتصاد، معیشت و درآمد جامعه دارند و مسئولان باید قدردان آنان به‌ویژه کشاورزان مناطق محروم که با مشکلات گوناگون از جمله تأمین آب دست به گریبانگیر هستند باشند و حل مشکلات این قشر را در اولویت قرار دهند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید