کد خبر : ۳۴,۳۵۵
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۰۵
وزیر جهاد کشاورزی پاسخگوی وضعیت خرمای دشتستان باشد
خارگ نیوز: نماینده مردم دشتستان در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواست که با حضور در مجلس پاسخگوی وضعیت خرمای این شهرستان باشد.
به گزارش خارگ نیوز،ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی را کلید زد تا سید جواد ساداتی‌نژاد در مجلس پاسخ دهد که چرا قیمت خرمای دشتستان همچنان پایین مانده و علت بی‌توجهی وزارت جهاد کشاورزی به خرمای دشتستان چیست؟
 
او در طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی که به هیات رئیسه مجلس ارائه شده، عنوان کرده است: قیمت خرمای دشتستان در سال جاری خیلی پایین بوده به طوری که قیمت آن از قیمت سال ۹۸ هم کمتر است و این در حالی است که هزینه تولید خرما در سالیان اخیر چند برابر شده است. این مساله موجب ایجاد بحران شدید در زندگی و معیشت کشاورزان دشتستانی شده است.
 
نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم بیان کرده است: چرا قیمت خرمای دشتستان همچنان پایین مانده و علت بی‌توجهی وزارت جهاد کشاورزی به خرمای دشتستان چیست؟
 
رضایی حدود ۱۰ روز پیش گفته بود،  برای بهبود بازار خرمای دشتستان پیگیری‌های مستمری داریم و در گفت‌وگویی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتم بر این موضوع تاکید کردم.
 
او عنوان کرده بود، در گفت‌وگو با وزیر جهاد کشاورزی خواسته کشاورزان دشتستانی مبنی بر خرید تضمینی خرما از سوی دولت و تعیین حداقل قیمت ۱۲ هزار تومان برای هر کیلوگرم خرمای کبکاب عنوان شد.
 
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس اعلام کرده بود که وزیر با تاکید بر جلب رضایت کشاورزان دشتستان، وعده داده این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند و حمایت ویژه‌ای از خرمای دشتستان داشته باشد.
 
بیش از ۷۰ درصد خرمای استان بوشهر در شهرستان دشتستان تولید می‌شود.
 
پیش‌بینی شده است که امسال ۱۲۶هزار تن خرما در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود. برداشت این محصول از اوایل شهریور آغاز شده است و تا اوایل آبان ادامه دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید