کد خبر : ۳۴,۳۵۲
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۰۱
طرح توسعه بندرهای دیر و کنگان در حال اجرا است
خارگ نیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: موج شکن‌های کنگان، اسکله تجاری دیر و ساختمان اداری و آسایشگاه یگان حفاظت این دو بندر در حال اجرا هستند.
به گزارش خارگ نیوز، سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بررسی روند طرح‌های در دست اجرا در بندرهای دیر و کنگان بیان کرد: یکی از طرح‌های این اداره کل، ساخت موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان است که از مطالبات جدی مردم به شمار می‌رود و تاثیر بسزایی در صنعت دریانوردی منطقه و استان خواهد داشت.
 
او افزود: این طرح شامل اجرای موج شکن شرقی به طول هزار و ۳۵۰ متر و موج شکن غربی به طول ۴۴۰ متر و برچیدن ۲۰۰ متر طول موج شکن موجود است. همچنین ساخت راه آسفالتی روی موج شکن‌ها، تهیه و نصب بولارد و روشنایی روی دو موج شکن در قالب این قرارداد اجرا خواهد شد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: این طرح با هزینه‌ای افزون بر ۱۶۵ میلیارد تومان در حال حال اجرا است که با تکمیل آن مساحت حوضچه بندر کنگان از ۸ هکتار به ۳۶ هکتار و عمق دهانه از ۴ متر به ۶ متر افزایش می یابد.
 
ارجمندزاده عنوان کرد: دیگر طرح اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ایجاد ساختمان اداری و آسایشگاه یگان حفاظت بندرهای دیر و کنگان است که با مساحت ۲۸۵ مترمربع در یک طبقه و با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد تومان در حال اجرا است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
 
او درباره ساخت اسکله جدید تجاری بندر دیر نیز گفت: مطالعات ساخت اسکله تجاری بندر دیر با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان به پایان رسیده و هم اکنون در حال پیگیری فرایندهای اداری برای برگزاری مناقصه است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این طرح در مجموع شامل ساخت ۳۰۰ متر اسکله است و برای پهلودهی به شناورهای تا ۲ هزار تن طراحی شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید