کد خبر : ۳,۲۹۳
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۲۰:۵۳
هشدار سطح قرمز صادر شد/ دریانوردان از ترددهای غیرضروری در دریا خودداری کنند
خارگ نیوز: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شاخص‌های ناپایداری و وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و طوفانی شدن دریا خبر داد و گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان ادامه خواهد داشت.
به گزارش خارگ نیوز؛ فرج الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی اظهار داشت: در هشدار سطح قرمز، هوا بسیار ناپایدار پیش بینی می‌شود و اقدام و عمل و حالت فوق العاده نیاز است.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده و افزایش شاخص‌های ناپایداری بویژه در روزهای پنج شنبه تا اوایل یکشنبه اضافه کرد: طی این مدت به تناوب وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وقوع صاعقه بویژه در ارتفاعات، به صورت نقطه‌ای و محلی بارش تگرگ و رگبار شدید باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال خسارات به مزارع کشاورزی ادامه داد: وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در سواحل و روی خلیج فارس و در پی آن افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی مدت زمان این فعالیت را از امروز تا دوشنبه هفته آینده دانست و افزود: منطقه اثر این سیستم، خلیج فارس و سواحل استان و به تناوب در غالب نقاط استان بوشهر خواهد بود.

شکوهی‌پور نوع مخاطره را رگبار باران و رعد و برق به صورت متناوب و پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت روی دریا و سواحل، طوفانی شدن دریا، وقوع صاعقه، به صورت نقطه‌ای و محلی بارش تگرگ و احتمال رگبار شدید باران در برخی نقاط مرتفع دانست.

وی گفت: شاهد افزایش ارتفاع موج دریا گاهی بیش از ۲.۵ متر خواهیم بود و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط مرتفع دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در بازه زمانی ذکر شده، احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط و خسارات به مزارع کشاورزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری اجتناب شود و به دلیل رخداد صاعقه، از قرار گرفتن در فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.

شکوهی پور اضافه کرد: به دلیل وزش تندباد، از قرار گرفتن در زیر درختان و ساختمان‌ها و سازه‌های سست و نیمه کاره اجتناب شود.

وی بیان کرد: به دلیل احتمال بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای و همچنین احتمال سیلاب‌های موقتی در برخی نقاط مرتفع، حفاظت از محصولات کشاورزی و همچنین دوری از مسیل‌ها و رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید