کد خبر : ۳۰,۱۳۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۴۶
رئیسی بیش از ۶۷ درصد آراء بوشهری‌ها را به خود اختصاص داد
خارگ نیوز: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای بیش از ۶۷ درصد آراء رای دهندگان این استان را از آن خود کرد.
به گزارش خارگ نیوز، محمدتقی ایرانی بیان کرد: ۴۶۱ هزار و ۲۶۹ رای به صندوق انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر ریخته شد که نشان دهنده مشارکت ۵۸ درصدی واجدان شرایط رای در این انتخابات است.
 
او افزود: با توجه به اینکه میانگین مشارکت کشوری حدود ۴۹ درصد اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد ۹ درصد بیش از میانگین کشوری است.
 
رئیس ستاد انتخابات درباره میزان رای نامزد‌های ریاست جمهوری در استان بوشهر هم با تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت: سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای بیش از ۶۷ درصد آراء رای دهندگان این استان را به دست آورد و پس از او محسن رضائی میرقائد با ۴۳ هزار و ۶۹ رای ۹.۳۲ درصد آراء را کسب کرد.
 
ايرانی ادامه داد: عبدالناصر همتی با کسب ۳۲ هزار و ۸ رای ۶.۹۳ درصد آراء را به خود اختصاص داد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای ۲.۲۷ آراء را به دست آورد.
 
او درباره میزان مشارکت مردم شهرستان‌های ۱۰ استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد نیز عنوان کرد: شهرستان‌های تنگستان با  ۷۷.۶۰ درصد، دیر ۷۷ درصد و دشتی ۷۶.۵ درصد رتبه اول تا سوم مشارکت را در استان داشته‌اند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با قدردانی از مردم برای حضور حماسی در انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: مردم کشور ما زمان سنج و موقع شناس هستند بر همین اساس شرایط حساس کشور را درک کردند و حضور خود را به ثبت رساندند.
 
ایرانی با اشاره به اینکه ۲۸ خرداد حماسه‌ای دیگر از شکوه و عظمت مردم بوشهر رخ داد، تاکید کرد: ۲۸ خرداد شاهد حضور حماسی و قدرت نمایی ملی در کشور و به ویژه استان بوشهر بودیم که همیشه پیشتاز این حضور است و مردم این استان در دوره‌های مختلف هم نشان داده‌اند مرد میدان هستند و حضورشان تاثیرگذار است.
 
او با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در استان بوشهر مسئولیت برگزاری همایش ملی انتخابات را بر عهده داشتند از زحمات آن‌ها قدردانی کرد و گفت: تلاش همه جانبه برگزارکنندگان انتخابات و ستاد‌های نامزد‌ها به ثبت این واقعه تاریخی کمک کرد.
 
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد.
 
در این انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفری استان بوشهر واجد شرایط رای بودند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید