کد خبر : ۲۶,۶۲۴
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۲۷
اسکله خورخان با تلاش صیادان بردخونی پاکسازی شد
خارگ نیوز: پسماندهایی که سال‌ها اسکله خورخان را آلوده کرده بودند، به همت تعاونی صیادی بخش بردخون شهرستان دیر جمع آوری شدند.
به گزارش خارگ نیوز، مدیرعامل تعاونی صیادی بردخون گفت: از اواخر اسفند پاکسازی اسکله خورخان از پسماند‌های صیادی به ابتکار مدیریت تعاونی صیادی بردخون آغاز شده است و تا روز‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.
 
 ریشهری ادامه داد: با توجه به آنکه در یک دهه اخیر هیچگونه عملیات پسماند زدایی و پاکسازی عمقی در محل صورت نگرفته است، میزان زیادی تور‌های مستعمل و طناب‌ها در ماسه‌های داخل اسکله دپو شده و در کنار سایر ضایعات صیادی و ماهیان غیرخوراکی، شرایط نامناسبی را در محل ایجاد کرده بود.
 
او افزود: از حدود یک هفته قبل این عملیات پاکسازی عمقی با کمک تجهیزات لازم آغاز شده است و تا هفته آینده در محدوده اسکله ادامه خواهد داشت.
 
مدیرعامل تعاونی صیادی بردخون عنوان کرد: طرح پاکسازی جزایر اطراف به ویژه جزیره خان و تهمادون هم پس از این اجرایی خواهد شد.
 
ریشهری بر ساماندهی این اسکله و ایجاد سکو برای تخلیه بهتر ماهی و ادوات صید و جلوگیری از بروز مجدد این‌گونه آلودگی‌ها تاکید کرد.
 
 رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم گفت: با توجه به آن که اسکله خورخان هم اکنون خارج از استاندارد‌های زیست محیطی و همچنین پهلوگیری و تجهیزات لازم اسکله‌ای است، ساماندهی این محل و پاکسازی درختان حرای اطراف آن که مشرف به جزیره خان است به عنوان یکی از محل‌های تجمع پرندگان، ضروری بوده است.
 
 خسرو درویشی افزود: با هماهنگی صیادان تمهیدات لازم برای جابه‌جایی بدنه‌های فرسوده یا توقیفی قایق‌های حاضر در اسکله و جلب همکاری همه صیادان برای پخش نکردن ضایعات آبزیان در محل اسکله اندیشیده شده است.
 
او با تشکر از همت تعاونی صیادی بردخون، عنوان کرد: برنامه ریزی برای پاکسازی جزیره خان به عنوان یکی از مهم‌ترین جزایر استان که میزبان  پرندگان مهاجر تابستان گذران و زمستان گذران است، از اقدامات ارزنده برای مشارکت عمومی در حفاظت بهینه از تنوع زیستی استان است و از دوست‌داران محیط زیست از جمله صیادان منطقه می‌خواهیم برای پایداری صید در منطقه و خودداری از تخریب ذخایر و بستر دریا و حفاظت بهتر از وحوش و پستانداران آبزی همیاری کنند.
کلیدواژه ها: تعاونی صیادی بردخون 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید