کد خبر : ۲۶,۱۳۳
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۰۹
سواحل بوشهر همچنان مواج است/ گرد و خاک میهمان بوشهری‌ها
خارگ نیوز: هواشناسی بوشهر اعلام کرد: سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز و فردا همچنان مواج است و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط دور وجود دارد.
به گزارش خارگ نیوز، معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز شنبه (۳۰ اسفند) به تدریج از سرعت وزش باد و در پی آن از ارتفاع موج دریا در قسمت شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان کاسته می‌شود، اما همچنان سواحل مرکزی و جنوبی استان شنبه و یکشنبه مواج  خواهد بود.
 
زهرا راستگو افزود: همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک محلی در برخی نقاط دور از انتظار نیست. دوشنبه و سه شنبه شرایط جوی و دریایی به نسبت پایداری پیش بینی می‌شود.
 
او ادامه داد: از چهارشنبه با وزش جریان‌های شدید و بسیار شدید جنوب شرقی بر روی دریا و تداوم آن پنجشنبه، خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد شد.
 
معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: امروز جهت وزش باد بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، روی دریا و در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۱۶ تا ۴۴ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، و ظهر فردا در مناطق غیر ساحلی مرکزی و جنوبی استان بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
راستگو ادامه داد: ارتفاع موج در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ به تدریج از شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
 
او همچنین گفت: در شبانه روز گذشته برازجان با ۱۴و عسلویه با ۳۵ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.
 
 معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۱۰ بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۳۵، مد دوم ساعت ۱۲:۰۰ و جزر دوم ساعت ۱۹:۵۰ خواهد بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید