کد خبر : ۲۱,۲۱۷
۳۰ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴
به راه آهن بوشهر-شیراز در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه شده است
خارگ نیوز: معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: در بودجه ۱۴۰۰، میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن بوشهر-شیراز اختصاص یافته که نشان دهنده توجه ویژه به این طرح است.
به گزارش خارگ نیوز، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور امروز در حاشیه بازدید از قطعه‌های ۱۰ الف و ۱۰ ب راه آهن بوشهر-شیراز، بیان کرد: طبق بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی قانون برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و به نیابت شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.
 
او افزود: این مسیر ریلی در ادامه راه آهن اصفهان-شیراز و در ارتباط با اتصال به بندر بوشهر که یکی از مراکز ورودی و خروجی کالا در کشور است و اتصال به بنادر جزو سیاست‌های توسعه ریلی کشور است، تعریف شده است.
 
بهبود شرایط اجرای راه آهن بوشهر-شیراز 
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: ما برای اجرای این طرح در برهه‌ای مشکل داشتیم اما در حدود دو سال گذشته با پیگیری‌های خوبی که مسئولان استانی از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر داشتند، کار از نظر اجرایی و تأمین منابع شرایط بهتری پیدا کرد.
 
حبیبی گفت: ۲۵ کیلومتری که در قطعات ۱۰ الف و ۱۰ ب راه آهن بوشهر-شیراز تعریف شده جزو سخت‌ترین قسمت‌های اجرایی این طرح است و اعتقاد داریم اگر این دو قطعه را اجرا کنیم که اکنون همه بخش‌های آن فعال است، کار سبک‌تر خواهد شد.
 
پیگیری همه روش‌ها برای تامین منابع مالی راه آهن بوشهر -شیراز
او بیان کرد: برای تامین منابع علاوه بر بودجه عمومی روش‌های دیگری در برنامه داریم. زمانی فاینانس را دنبال کردیم با شرکت چینی، اما به علت شرایط تحریم نتوانستیم کار را به طور قطعی پیش ببریم، اما در قالب استفاده از بازار سرمایه یکی از طرح‌هایی که تعریف شده راه آهن شیراز بوشهر است که وزارت راه و شهرسازی مصصم است این کار را دنبال کند.
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور عنوان کرد: اعتقادمان بر این است که در سال آینده یعنی سال ۱۴۰۰ یکی از راه‌آهن‌هایی که به آن توجه ویژه خواهد شد و جزو اولویت‌های اساسی ما در شرکت ساخت است، راه آهن بوشهر- شیراز است.
 
اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان به راه آهن بوشهر-شیراز در بودجه ۱۴۰۰
حبیبی افزود: با توجه به منابع اعتباری که برای سال بعد پیش‌بینی شده چیزی حدود صد میلیارد تومان در بودجه سال آینده است که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است و این نشان‌دهنده توجه ویژه به این طرح است. اعتقاد داریم از این به بعد شرایط خیلی بهتری برای این طرح پیش رو خواهیم داشت.
 
او تاکید کرد: همه روش‌های سرمایه گذاری را در این طرح در دستور کار داریم. حتی فاینانس که برای کل طرح  تعریف شده از دستور کار خارج نشده است و اگر شرایط تحقق فاینانس وجود داشته باشد آن را پیگیری خواهیم کرد.
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور  گفت: در کنار این استفاده از ماده ۵۶ و بازار سرمایه را به طور جدی در دستور کار داریم به طور حتم نمی توان با بودجه عمومی چنین ابر طرح‌هایی را که چند هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اجرا کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید