کد خبر : ۱,۲۸۲
۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۹:۰۸
حسن فخرایی اظهار داشت: با انجام معاینات شغلی سالیانه برای همه شاغلین در محیط کار بر اساس توانایی‌های جسمی روحی و روانی سطح سلامت آنها بررسی می‌شود.


وی اضافه کرد: یکی از الزامات نظام مراقبت سلامت شغلی پیشگیری از بیماری‌های شغلی بوده که با انجام معاینات شغلی سالیانه برای همه شاغلین مشمول قانون کار انجام می پذیرد.


فخرایی خاطرنشان کرد: در برنامه مراقبت سلامت شغلی با هدف ارتقاء سطح سلامت شاغلین در محیط کار، هر ساله در یک نوبت معاینات دوره‌ای برای شاغلین و استقرار آنها در محیط کار مناسب بر اساس توانایی‌های جسمی، روحی و روانی انجام می‌گیرد.


رئیس مرکز بهداشت بوشهر افزود: به استناد ماده ۹۲ قانون کار، همه شرکت‌ها ملزم به انجام معاینات ادواری شاغلین تابع قانون کار خود توسط پزشکان طب کار دارای مجوز فعالیت از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند.


وی ادامه داد: انجام معاینات ادواری فردی از زمان کاری این افراد محسوب می‌شود و لازم است پزشکان طب کار، نتیجه معاینات و فعالیت‌های مربوط به هر کارگر را در سامانه جامع بازرسی مرکز سلامت محیط کار ثبت کنند و گزارش بیماری‌های شغلی بر اساس ضوابط وزارت بهداشت به مرکز بهداشت شهرستان بوشهر الزامی است.


فخرایی بیان کرد: با توجه به اینکه جزیره خارگ به عنوان قطب صنعتی شهرستان با دارا بودن حدود ۱۰ هزار کارگر شاغل در بخش‌های مختلف صنعت نفت و کارگاه‌های تحت پوشش است لذا توجه به انجام معاینات دوره‌ای آنها حائز اهمیت است.


وی گفت: در این راستا مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اقدام به برگزاری نشست هم اندیشی پزشکان طب کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و HSE شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت جزیره خارگ کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید