کد خبر : ۱۰,۴۵۷
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ۲۱:۲۴
آغاز پاک‏‌سازی آلودگی نفتی خلیج فارس
خارگ نیوز:معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات مقابله با آلودگی نفتی در ۶۰ مایلی بندر بوشهر و در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان در خلیج فارس آغاز شد.
به گزارش خارگ نیوز،محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز سه ‏شنبه در این ارتباط اظهارداشت: در پی دریافت گزارش و تصاویر ماهواره‌ای در هفدهم شهریور ماه از مرکز همکاری‌‎های متقابل در اضطرار‌های دریایی مستقر در خلیج فارس مبنی بر رویت لکه نفتی در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان و ۶۰ مایلی بندر بوشهر، بلافاصله نشست‎های تخصصی در این زمینه با مسئولان و کارشناسان مرتبط برگزار و کنترل آلودگی در دستور کار قرار گرفت.
 
او بیان کرد: در این راستا و در ساعت ۲۳ تجهیزات مقابله با آلودگی بر روی شناور‌های هدایت۳ و خلیج فارس مستقر و به همراه ۱۰ نفر از کارکنان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
 
قاسمی اظهارداشت: همچنین با دپوی مواد زائد نفتی یک فروند بارج جابیرو از بندر بوشهر و شناور ناجی ۱۸ نیز به جهت پایش از بندر محمدعامری به منطقه اعزام شدند.
 
او گفت: براساس پایش‌های هوایی و پایش‌های اولیه شناور ناجی ۱۸ وسعت آلودگی بیش از یک مایل مربع و در نزدیکی سکو‌های نفتی العربیه عربستان گزارش شده است که شناور‌های اعزام شده این اداره کل همگی در موقعیت محدوده آلودگی حاضر و درحال انجام عملیات هستند.
 
قاسمی افزود: در این عملیات از تجهیزاتی از قبیل بوم به منظور مهار لکه آلودگی، اسکیمر به منظور جمع آوری مواد نفتی و همچنین محلول‌های امحا کننده استفاده خواهد شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید