کد خبر : ۱۰,۱۸۲
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۹:۵۵
مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است
خارگ نیوز: استاندار بوشهر گفت: مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است.
به گزارش خارگ نیوز، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اوج گرفتن آمار ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها از ۱۷ خردادماه، بیان کرد: آمار فوتی‌ها از ۱۷ خرداد اوج گرفت و تعداد فوتی‌ها تاکنون در استان بوشهر از ۴۸۰ مورد فراتر رفته است.

او با بیان اینکه اوج بستری‌ها و فوتی‌ها در فصل گرمای تابستان محقق شده است افزود: تاکنون برای بیماری کرونا دارو و واکسن کشف نشده و تنها راه مصون ماندن از این ویروس رعایت ضوابط بهداشتی است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تمامی نظام آموزشی در جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید این است که باید در مقابله با این ویروس انعطاف داشته باشیم و همه عاقلانه و دور از احساسات مصونیت‌های لازم را ارائه کنند.


گراوند با اشاره به پشت سر گذاشته شدن مراحل و مناسبت‌های مختلف در عرصه مقابله با کرونا از جمله سال تحصیلی گذشته، ایام نوروز، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: همکاری هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستودنی است چرا که عزاداران حسینی خوب و موفق عمل کردند.

او با تاکید بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید در برنامه‌های آموزشی و بازگشایی مدارس باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل شود.

استاندار بوشهر برقراری ارتباط معلم با دانش‌آموز در راستای تعلیم و تربیت در سال تحصیلی را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: تاثیر معلم بر تربیت دانش‌آموزان بیشتر از خانواده‌ها است که پیوند و ارتباط دانش‌آموز و معلم در پاسخگویی به مشکلات و نیاز‌های آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند با بیان اینکه مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است، بیان کرد: هر چند وضعیت کرونایی شهرستان‌ها و مناطق شکننده است و ثابت نیست، ولی باید سخت‌گیری‌های لازم در بازگشایی مدارس در پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار بگیرد.

او اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان را بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و شرایط مناطق و شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: باید متناسب با شرایط و وضعیت کرونایی شهرستان‌ها در سال تحصیلی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکل زیرساخت‌های اینترنتی در نقاط مشکل‌دار روستایی، عشایری و محروم گفت: برای دسترسی لازم مردم به ویژه دانش‌آموزان از سیستم اینترنت، باید مشکلات مناطق روستایی و عشایری بررسی و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

گراوند همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش را مورد تقدیر قرار داد و افزود: هر منطقه‌ای نیاز است باید صدا و سیمای استان بوشهر برای آموزش دانش آموزان همکاری لازم را ارائه کند.

او با اشاره به برگزاری آموزش در سال تحصیلی جدید از طریق فضای مجازی ادامه داد: دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزشی آموزش و پرورش باید از سوی این نهاد‌ها تامین شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین ابزار مورد نیاز دیگر دانش‌آموزان بی‌بضاعت در استفاده از فضای مجازی در سال تحصیلی گفت: در این راستا باید تامین نیاز این دانش‌آموزان در تهیه ابزار آموزشی برای استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند تامین آب و برق آشامیدنی مدارس را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شورا‌های شهر و روستا در تامین مایع شستشو دانش آموزان و ضدعفونی کلاس‌ها مورد تاکید است.

او با بیان اینکه ۴۵ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و عروقی بودند گفت: تحرک و ورزش می‌تواند از پیشگیری به بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی فراهم کند که باید فضا و شرایط برای تحرک دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید